W poniedziałek podczas uroczystej gali w Krakowie wręczono doroczne nagrody Digital Dragons Awards.
Konferencja Digital Dragons nieodzownie łączy się z jednymi z najstarszych w Polsce wyróżnieniami. Największym zwycięzcą Digital Dragons Awards za rok 2022 został Techland i gra Dying Light 2: Stay Human, która wygrała w kategoriach Best Polish Game i Best Polish Game Design. Powody do świętowania mają także polskie studia Draw Distance, The Parasight, CD Projekt RED oraz japońskie FromSoftware, które zdobyły po jednej statuetce.
Nagrodę Special Recognition Award otrzymał Łukasz Hacura – założyciel Anshar Studios. W tym roku firma obchodzi swoje dziesięciolecie, a w portfolio ma takie tytuły jak Gamedec, Heavy Fire: Red Shadow czy Detached. Współpracowali także przy produkcji innych polskich gier, jak najnowsza część Layers of Fear, Outriders czy Observer: System Redux, a wśród zagranicznych można wymienić wielkie hity: Darksiders III, Baldur’s Gate 3 i Divinity: Original Sin II – Definitive Edition. Nagroda przyznawana jest przez Krakowski Park Technologiczny osobom szczególnie zasłużonym dla polskiej branży gier.
Laureaci Digital Dragons Awards za rok 2022:
- Best Polish Game: Dying Light 2: Stay Human (Techland)
- Best Polish Game Art: Serial Cleaners (Draw Distance)
- Best Polish Game Audio: Blacktail (The Parasight)
- Best Polish Game Design: Dying Light 2: Stay Human (Techland)
- Best Ongoing Polish Game: Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED)
- Best Foreign Game: Elden Ring (FromSoftware)
- Special Recognition Award: Łukasz Hacura
Listę gier nominowanych w każdej przeznaczonej dla polskich produkcji kategorii współtworzyła cała społeczność polskiego gamedevu poprzez rozsyłaną przez organizatorów ankietę. Ostateczny werdykt należał do jury w składzie Wojciech Kasprzyk (Gameplanet), Mateusz Witczak, dr hab. Paweł Węgrzyn (Uniwersytet Jagielloński), Krystian Smoszna (Gry-OnLine.pl), Mariusz Borkowski (GameMusic), Michał Król (PolskiGamedev.pl/Graczpospolita), Marcin Wronka (Ustatkowany Gracz), Ewa Czekała (Polsat Games) oraz Shin Imai (IGN Japan).