Warszawskie studio „chce uczynić branżę bardziej różnorodną”. Wyciąga więc rękę do młodych dziewczyn z mniejszych miejscowości.
Spółka, ramię w ramię z Fundacją Edukacyjną Perspektywy, zaprezentowała dziś program skierowany do uczennic szkół średnich. Zakwalifikowana młodzież weźmie udział w cyklu szkoleń z zakresu tworzenia gier wideo, może ponadto liczyć na wsparcie finansowe, które pokryje koszty jej edukacji i rozwoju oraz opiekę mentorów i mentorek ze studia.
Jak wyjaśnia Agnieszka Szamałek-Michalska (CD Projekt Red):
– Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to „zajęcia dla chłopaków”? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży, a ją samą uczynić bardziej różnorodną.
Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech uzupełnia:
– Wspólnie chcemy dotrzeć do utalentowanych dziewczyn, przekazać im wiedzę, narzędzia i to co mniej uchwytne, a kluczowe — dawkę odwagi, która pomoże im spojrzeć na swoje życie w szerszej perspektywie i zaplanować z przytupem przyszłość. Ten program jest niczym wojownicza księżniczka Ciri z Wiedźmina. Razem z nią zawalczymy, aby dziewczyny były naprawdę w grze! – mówi dr Bianka Siwińska.
Rekrutacja rozpocznie się już 1 października, a potrwa do 10 grudnia 2021.
Patronką programu jest Karolina Grochowska, producentka Wiedźmina 2, która zmarła w 2014 po długiej i intensywnej walce z chorobą nowotworową.