Wielkie plany CD Projektu

Nowe gry w uniwersum Wiedźmina, kontynuacja Cyberpunka 2077 i zupełnie nowa marka. A to nadal nie wszystko.

CD Projekt przedstawił strategię na kilka najbliższych lat i trzeba przyznać, że zrobili to z rozmachem. Uniwersum stworzone przez Andrzeja Sapkowskiego pojawi się w aż pięciu przyszłych projektach Grupy CD Projekt. Spółka chce mieć w portfolio trzy mocne IP i dostarczać zapadające w pamięć historie dla pojedynczego gracza i wyjątkowe doznania multiplayerowe. Dołożyć należy do tego większą ekspansję na rynku mobile oraz rozrywki telewizyjnej i filmowej. I to wciąż nie wszystko.

Podstawy naszej działalności i wartości, które wyznajemy, pozostają bez zmian. Chcemy tworzyć rewolucyjne, pełne zapadających w pamięć momentów gry fabularne, które będą inspirować graczy” – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt.

Uniwersum Wiedźmina

Pierwszą przedstawioną produkcją jest otwarcie nowej wiedźmińskiej sagi. Zapoczątkuje ona zupełnie nową trylogię RPG z otwartym światem z segmentu AAA. Wiedźmin Polaris (tak brzmi nazwa kodowa) aktualnie znajduje się w preprodukcji. Począwszy od jego premiery, wszystkie trzy części mają powstać w 6 lat. Będzie to możliwe dzięki temu, że część 2 i 3 pod względem technologicznym będą tworzone na fundamentach, które powstaną przy produkcji Polarisa.

 

Kolejnym jest Wiedźmin Canis Majoris (to również tylko nazwa projektu), który ma być pełnoprawną grą RPG z cyklu, ale oferująca inną historię niż w znanej i zapowiedzianej trylogii. Tytuł ten opracuje zewnętrzne studio, „kierowane przez doświadczonych twórców związanych w przeszłości z Wiedźminem”.

 

„Jest to pierwszy tego typu tworzony poza strukturami Grupy. Nie oznacza to jednak, że będzie odbiegał jakością od gier dewelopowanych wewnętrznie. Pod względem technologicznym, projekt będzie bazował na silniku Unreal Engine 5 oraz zestawie narzędzi tworzonych z myślą o Polaris. Wkrótce zamierzamy ujawnić więcej szczegółów” – zapowiada prezes zarządu CD Projekt.

Trzecim zapowiedzianym projektem jest Wiedźmin Sirius (nazwa kodowa), który zostanie przygotowany przez amerykańską ekipę The Molasses Flood, w której CD Projekt ma 60% udziałów. Powstanie on przy pomocy CD Projektu RED także na silniku Unreal Engine 5.

 

„Gra będzie dziać się w wiedźmińskim uniwersum, ale będzie różnić się od naszych dotychczasowych produkcji z uwagi na fakt, że jest skierowana do znacznie szerszej grupy odbiorców. Syriusz zaoferuje graczom rozgrywkę zarówno jednoosobową, jak i w trybie multiplayer” – mówi Adam Kiciński.

Uniwersum Cyberpunk i nowe studio

Pod kryptonimem Projekt Orion ukrywa się następna produkcja z serii Cyberpunk 2077, będąca kontynuacją pierwowzoru. Rozwijać go będzie nowe studio CD Projekt RED North America. Powstanie ono z tworzonego właśnie zespołu w Bostonie (w tym mieście działa wspomniane wcześniej studio The Molasses Flood), które wraz z rozwijającym się teamem z Vancouver stanie się CDPR NA. Warto wspomnieć, że niedawno CD Projekt RED zapowiedział dodatek do Cyberpunka 2077, a studio pochwaliło się świetną sprzedażą tego tytułu.

Nowe IP

CD Projekt ogłosił także przygotowania do stworzenia nowego IP, i którym myśleli od kilku lat. Project Hadar (nazwa kodowa) to stworzona od podstaw i pierwsza ich własna franczyza. Wczesny etap prac koncepcyjnych rozpoczął się w 2021 roku i nadal trwają prace nad podstawowymi założeniami.

Rozwój marek

CD Projekt ma zamiar kontynuować ekspansję franczyz, także w stronę filmu i telewizji. W planach ma stworzenie ekosystemu „wzajemnie napędzających się produktów” związanych z posiadanymi IP. Ogłosili, że są otwarci na współpracę z zewnętrznymi zespołami, cokolwiek miałoby to znaczyć. Przypomnę tylko, że przy premierze Cyberpunka 2077 na rynek trafiła cała gama produktów związana z tą marką. Od książek i komiksów, przez licencjonowane figurki, konsolę Xbox One X, dyski twarde, karty graficzne, po fotele dla graczy, napoje energetyczne, trampki i smartfony z motywami z gry.

Naszym celem jest współpraca z doświadczonymi partnerami, którzy sprostają wymogom jakości postawionym przez nasze gry i stworzą wartościowe doświadczenia dla naszych fanów. Robimy to wszystko, by zapewnić nowe, ekscytujące sposoby na kontakt z naszymi markami i jednocześnie ułatwić naszemu wewnętrznemu zespołowi skupienie się na tym, co napędza nas jako firmę – tworzeniu rewolucyjnych gier fabularnych” – dodaje Michał Nowakowski, członek zarządu CD Projekt odpowiedzialny za rozwój biznesu.

Spółka po sukcesie anime „Cyberpunk: Edgerunners„, które powstało we współpracy z japońskim Studio Trigger, przygląda się możliwościom, które oferuje przemysł filmowy i telewizyjny. Lecz tu żadne konkrety nie padły.

Przyszłość współzałożyciela CD Projektu

Po blisko 30 latach w firmie Marcin Iwiński postanowił zrezygnował ze swojej funkcji wiceprezesa spółki i zamierza kontynuować pracę w radzie nadzorczej. Jak poinformował, swoje obowiązki przekaże do końca tego roku. W związku z tym napisał do nas list:

Cześć, pragnę podzielić się z Wami czymś ważnym zarówno dla mnie, jak i dla firmy. […] Dla mnie to wielka chwila. Jestem związany z CD Projektem od niemal trzydziestu lat. W tym czasie byłem świadkiem, jak z garstki pełnych pasji buntowników staliśmy się uznanym studiem tworzącym wciągające gry role-playing, które pokochały miliony osób na całym świecie. Gdy razem z Michałem Kicińskim zaczynaliśmy naszą przygodę z grami wideo, nie marzyliśmy nawet, że uda nam się osiągnąć tak wiele. […] Chcę podziękować wszystkim, którzy kiedykolwiek współtworzyli CD Projekt – moim zdaniem jedną z najbardziej ekscytujących firm w branży gier.