Train Life: A Railway Simulator – Debiut Simteract wypadł bardzo skromnie

Polacy potrafią dobrze wydawać polskie symulatory. Natomiast Francuzi…

Zlokalizowana w Lesquin firma Nacon (niegdyś: Bigben Interactive) wkracza na poletko, na którym najlepiej odnajdują się PlayWay i jego spółki zależne. Całkiem niedawno wydawca ogłosił plany na stworzenie całej serii symulatorów, w skład której wejdą Chief Life, Hotel Life, Surgeon Life, a także dwa projekty rodem z Polski: niepokazany wciąż Architect Life od warszawiaków z SimFabric oraz Train Life, którym debiutował wczoraj w early accessie lubelski Simteract.

Dla przypomnienia: studio ogłosiło wejścia w gamedev (oraz na NewConnect) w maju ubiegłego roku; wcześniej firma zajmowała się tworzeniem symulatorów treningowych i outsourcingiem. Jak dowiadujemy się z informacji prasowej – prace nad grą zajęły 22 miesiące, a jej całościowy budżet jest kwotowo wyższy niż wartość kapitałów własnych spółki.

Premiera nie poszła jednak rewelacyjnie. Gdy piszę te słowa tytuł zebrał zaledwie 36 recenzji użytkowników Steama (83% pozytywów). SteamDB zdradza, że rekord równocześnie grających wyniósł 250 osób.

(źródło: SteamDB)

Train Life nawet nie zbliża się więc do innych, tegorocznych premier.

  • Car Mechanic Simulator22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
  • The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. kopii w ciągu trzech dni
  • Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. kopii w ciągu trzech dni
  • Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. kopii w ciągu trzech dni.
  • Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
  • Train Life: A Railway Simulator 250 równocześnie grających
  • Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni

Studio zapowiada jednak aż 5 dużych aktualizacji, które dodadzą do builda licencjonowane lokomotywy Deutsche Bahn oraz kilka tysięcy kilometrów trasy kolejowej na terenie Anglii, Francji, Krajów Beneluksu, Europy Centralnej i Alp. Simteract podzieliło się z nami właśnie „mapą drogową”, obrazującą planowany progres.

Dla przypomnienia: tytuł pozwala wcielić się w (jednocześnie!) maszynistę i właściciela kolei. Kierując własnym pociągiem, przemierzamy Europę, między kolejnymi wyprawami rozbudowując firmę, dbając o konserwację lokomotyw czy negocjując kontrakty i rozwijając sieć połączeń.

https://www.youtube.com/watch?v=ACzx2FNUA6c&ab_channel=Nacon

Docelowo produkcja trafi także na „platformy PlayStation czy Microsoft”… ale które i kiedy? Tego zespół na razie nie zdradza.