250 tysięcy kopii sprzedanych na Steamie, 25 tys. na konsolach… a twórcy nadal nie chcą iść na urlop.
Szczecińskie Exor Studios ma dalekosiężne plany związane ze swoim wielkim hitem, który łączy pół tuzina gatunków. Kilkanaście osób wciąż pracuje nad balansem rozgrywki (najnowsza aktualizacja właśnie zadebiutowała) i wyeliminowaniem drobnych błędów. W międzyczasie zespół przedstawił na Steamie plan rozwoju, sięgający końca przyszłego roku. Gracze otrzymają mnóstwo bezpłatnej zawartości, w tym narzędzia moderskie i – już nie za darmo – fabularne DLC. Truskawką na torcie ma być tryb multiplayer.
W rozmowie z Pawłem Lekkim z Exora usłyszałem, że są odbiorcy, dla których nawet tryby hard i brutal są… za proste. To dla nich zostanie wprowadzona poprawka, która pozwoli na spersonalizowanie poziomu trudności poprzez możliwość skonfigurowania wielu składowych rozgrywki. Studio planuje wprowadzić to udoskonalenie do końca tego roku, do 2022 pobierzemy także oficjalne narzędzia moderskie, pozwalające projektować własne mapy i misje oraz wpływać na wiele elementów zabawy. Ciekawe jest, że prócz zmian w broni czy statystykach hasających po planecie potworów, będzie można ingerować np. w drzewko rozwoju.
Pierwsza połowa 2022 roku przyniesie kolejne duże nowiny. W grze pojawi się dodatkowy biom, z unikalną fauną i florą, a bojowy mech otrzyma kolejne technologie – bronie, ulepszenia czy przedmioty, które będą dostępne za darmo w trybie survivalowym. Exor Studios przygotowuje także płatne rozszerzenie z kolejnymi wątkami fabularnymi i misjami.
Paweł Lekki podkreśla, że najważniejszy jest dla studia multiplayer, który on i jego pracownicy będą się starali zaimplementować do końca przyszłego roku. Ma on być dostępny bezpłatnie, na start ekipa planuje dodanie kooperacji. Po jej debiucie zapadnie decyzja, czy wprowadzać kolejne warianty wspólnej zabawy.
Exor Studios ponoć aktywnie działa na polu komunikacji ze społecznością, część zmian zaplanowano po sugestiach graczy. To właśnie oni mają decydować w przyszłości, które nowości otrzymamy w pierwszej kolejności.
The Riftbreaker miał premierę 14 października. Trafił wówczas na pecety, PlayStation 5 i Xboksa Series X|S, dostępny jest także dla posiadaczy abonamentu Game Pass (na komputerach osobistych i konsoli Microsoftu).