Warto dodać, że gra zwróciła się w 86400 sekund!
Raptem doba wystarczyła, by polaryzujący krytyków horror przyniósł zwrot kosztów poniesionych na produkcję i marketing (12 mln dolarów). Dodajmy, że kwota ta uwzględnia również stworzenie autorskiej technologii renderowania dwóch obrazów jednocześnie (zresztą objętej patentem amerykańskiego urzędu).
— Granty otrzymane od instytucji unijnych oczywiście pomogły w pokryciu części kosztów badawczo-rozwojowych, ale zdecydowanie największy udział w ich pokryciu mają przychody związane ze sprzedażą gry. Liczne i bardzo spolaryzowane oceny recenzentów cieszą nas, ponieważ podkreślają, że udało nam się poruszyć emocje użytkowników. Mimo iż nie jest to gra dla wszystkich, to z pewnością jest jednym z najbardziej emocjonalnych produktów elektronicznej rozrywki. Patrząc na aktualny odbiór przez graczy i specjalistów mamy podstawy sądzić, że The Medium stanie się tytułem kultowym dla wielu graczy.
– buńczucznie deklaruje prezes Piotr Babieno. Pamiętajmy przy tym, że nie wiemy, jaki udział w przychodach ma umowa z Microsoftem, na mocy której The Medium ukazało się ekskluzywnie na pecetach i Xbox Series X/S, trafiając od razu do Game Passa.
Równocześnie Bloober Team informuje o przedłożeniu przeglądu opcji strategicznych do końca marca (o tym, że spółka sposobi się do przejęcia albo połączenia informowaliśmy pół roku temu).
W ramach ciekawostki dodajmy, że w grze znalazły się odniesienia do aktualnej sytuacji politycznej…
(źródło: Ruch Ośmiu Gwiazd)
…oraz memosfery…
O sprawę ośmiu gwiazd i „bestii z Wadowic” (tym nieeleganckim przydomkiem bywa opatrywany Jan Paweł II), Polygamia zapytała przedstawicieli Bloober Team. Poniżej załączamy ich odpowiedź:
„Większość z nas w firmie dowiedziała się o tym fakcie z internetu. W Bloober Team pracuje ponad 100 osób – o różnych poglądach politycznych czy religijnych. Jako firma mamy zasadę tolerancji w stosunku do wszystkich bez względu na ich spojrzenie na świat i nie bawimy się w politykę. Błąd zostanie naprawiony w kolejnym updacie”.