Przy okazji: firma Pawła Marchewki rozważa giełdowy debiut.
Jak donosi PAP prezes nie przyznał wprost, że planuje wycieczkę na GPW, jednak z całą pewnością taka opcja jest w grze. Oddajmy zresztą głos samemu zainteresowanemu:
W tej chwili jest pełne skupienie na produkcie, nie rozpatrujemy takich opcji jak giełda. Profesjonalizujemy firmę, jest nam to potrzebne – firma ma prawie 400 osób. Jest to kierunek zbieżny z tym, gdybyśmy chcieli kiedyś wejść na giełdę.
Na pewno po wydaniu ‘Dying Light 2’ będzie taki okres, kiedy tego skupienia będzie mniej i wtedy możemy te różne opcje rozważyć – jeżeli będziemy chcieli się tak mocno rozwinąć, z tak dużymi projektami i tak dużą liczbą projektów, która przekroczy nasze możliwości finansowe to jednym z ciekawych rozwiązań jest giełda.
Analitycy od lat spekulują na temat pojawienia się wrocławian na Giełdzie Papierów Wartościowych. W sierpniu 2018 dziennikarze Strefy Inwestorów dowodzili, że gdyby – czysto hipotetycznie – Techland stał się spółką giełdową, załatałby on olbrzymią dysproporcję między kapitalizacją CD Projektu a pozostałymi notowanymi na GPW firmami.
Poniżej prezentujemy wykres, który obrazuje pewien rząd wielkości… Acz, nie zapominajmy, dane są mocno nieaktualne, od tego czasu CD Projekt stał się trzecią największą spółką na giełdzie, a PlayWay i Ten Square Games znacząca urosły (dzięki czemu ich założyciele pojawili się na liście 100 najbogatszych Polaków).
Karol Bach (dyrektor finansowy Techlandu) dodał, że budżet drugiej części blockbustera może wynieść ok. 100 mln dolarów. Co więcej: potwierdził, że studio pracuje nad „osadzoną w świecie fantasy” grą RPG, nad którą czuwa warszawski oddział studia, a która powinna zadebiutować rok lub dwa lata po premierze Dying Lighta 2.
Tyle że nie wiadomo, kiedy ta właściwie nastąpi. Choć tytuł miał zadebiutować wiosną, w styczniu zespół przesunął go na bliżej niesprecyzowaną przyszłość (oficjalnie: by „dostarczyć to, co obiecał” i „zrealizować swoją wizję”). Ostatnim materiałem z gry pozostaje fragment rozgrywki prezentowany dziennikarzom podczas E3 (zresztą, grzechu wart. Odsyłam do linka).