Space Tail: 62 tys. zł przychodu, 2,9 mln zł wydatków

Gra Longterm Games traktuje o suczce samotnie przemierzającej kosmos.

Słowo klucz brzmi: „samotnie”.

Notowane na giełdzie spółki wytrwale publikują raporty za IV kwartał minionego roku, zaś szczególnie ciekawe wydają się wyniki Longterm Games. Przypomnijmy pokrótce, że mowa o firmie założonej przez analityka Alberta „Longterma” Rokickiego, która zadebiutowała na NewConnect w szczycie gamedevowej bessy, by – zgodnie z przewidywaniami – w pierwszym dniu notowań zaliczyć 30-procentowy spadek kursu.

Później było tylko gorzej! O ile na otwarciu sesji akcje wyceniano na 20,9 zł – dziś kupimy je po niespełna 8 zł.

(źródło: bankier.pl)

Space Tail, a więc logiczna platformówka, którą zespół Rokickiego opracowywał wspólnie z ekipą Enjoy Studio, miał premierę w listopadzie. Dotarł wówczas do bardzo niewielu użytkowników (na Steamie maksymalnie obcowało z nim 52 ludzi jednocześnie), acz prezes twierdził, że ma plan, by projekt wyszedł na swoje.

Wracając jednak do czasów nam współczesnych – w sprawozdaniu za IV kwartał (kiedy to gra zadebiutowała) przychody spółki zatrzymały się na poziomie 62 tys. zł. W analogicznym okresie wykonała ona odpis na niemal 2,9 mln zł.

Równocześnie z wczorajszą publikacją raportu, zarząd Longterm Games zaprezentował strategię rozwoju na lata 2023-2024. Zakłada ona, czytamy:

„1) Produkcję gier wideo współfinansowanych przez zewnętrznych wydawców
2) Inwestycje nadwyżek finansowych w spółki z branży gamedev znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju (startupy)”.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że firma już teraz łoży na tytuł o roboczej nazwie StarKeeper (jego preprodukcja rozpoczęła się jednak niedawno, bo na początku tego roku).

„W długim terminie celem Emitenta jest realizacja ponadprzeciętnych stóp zwrotu z inwestycji”

– kończy komunikat wiceprezes Adrian Przybylski.

Dodajmy, że tego samego dnia ze spółką rozstał się zasiadający w radzie nadzorczej Grzegorz Dymek (COO Anshar Studios), motywując swą decyzję przyczynami osobistymi.