Selenwald: Mroczna historia XVIII-wiecznego uniwersytetu

Przez 6 lat Wiktor Wąsowski tworzył grę swojego życia, którą teraz zaprezentował światu.

Selenwald jest rogalikiem, w którym gracz wciela się w poszukiwacza przygód. Łącząc wymagającą walkę z odpowiednią strategią i zarządzaniem zasobami, staramy się zmierzyć z sekretem tytułowego uniwersytetu, w którym odkryto autentyczną magię… lecz fakt ten nigdy nie wydostał się na zewnątrz.

Na korytarzach uczelni spotkamy sławnych ludzi, którzy poprzez swoje odkrycia i dokonania zapisali się na stałe na kartach historii. Ponadto poznamy ich pośmiertne losy, a także niepokojące fakty, rzucające nowe światło na tajemnice naszej cywilizacji.

Jak pisze autor, Selenwald łączy mroczną fantastykę, kosmiczny horror i motywy inspirowane Faustem. Wśród wpływów wymienia także serię Baldur’s Gate, The Binding of Isaac, Planescape: Torment oraz Dark Souls.

Wiktor Wąsowski tworzył ten tytuł sześć lat (w 2020 roku postanowił założyć studio Unnamable Arts), w międzyczasie pracując m.in. nad Metro: Exodus. W początkowej fazie projektu twórcy pomagał przyjaciel, a od 2021 r. ów angażuje freelancerów.

Karta na Steamie zdradza, że produkcja powinna ukazać się w 2024, ale – podkreśla Wąsowski – na razie to czysta spekulacja.

Rok temu projekt otrzymał dofinansowanie w ramach programu Rozwój Sektorów Kreatywnych.