Ogłaszamy czwarte z zadań, w trwającym całe wakacje wieloboju, sprawdzającym umiejętność tworzenia jak najwydajniejszych shaderów.
W połowie maja informowaliśmy o konkursie na programowanie shaderów, który miał sprawdzać umiejętność tworzenia jak najbardziej wydajnych i spełniających określone warunki shaderów, które następnie weryfikowane są przez eksperymentalny procesor graficzny Optilion VGPU-1. Wciąż dostępne są pierwsze trzy zadania – znajdziecie je tutaj, tutaj oraz tutaj, a czas na ich wykonanie macie do końca trwania całego konkursu.
Nowe zadanie, dostępne w tym miejscu związane jest z odtworzeniem sceny zawierającej render Cornell boksa – zawodnicy muszą odtworzyć zaprezentowaną w zadaniu animację tak wiernie, jak to możliwe. Shadertoy napisany jest w języku GLSL, a zadanie opracował Leszek Godlewski. Na stronie znajdziecie też bazę wiedzy związaną z programowaniem shaderów oraz forum, na którym można zadawać pytania, gdyby pojawiły się jakieś niejasności.
Konkurs organizuje Fundacja Indie Games Polska, a finansowany z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Dialog”.