Współtwórca Gwinta (i WIELU innych projektów) przechodzi na bezrobocie.
Jaki pracował w warszawskim studiu przez niemal dekadę. To on odpowiada za mechanikę Gwinta w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie (oraz jego spin-offach), był też producentem wykonawczym The Witcher: Adventure Game czy nadchodzącego anime „Cyberpunk: Edgerunners”. Niedawno mogliśmy się zapoznać z komiksem „Wiedźmin: Ronin„, którego był scenarzystą oraz planszowym Wiedźminem: Starym światem, którego zasady współtworzył.
Projektant opuści biuro przy Jagiellońskiej wraz z końcem czerwca. Jak sam przyznaje: nie ma jeszcze dalszych planów zawodowych.
Important personal update – will be leaving CDPR by the end of June. pic.twitter.com/MYOXT2qHPd
— Rafal Jaki (@GwentBro) March 31, 2022
To nie pierwsze głośne rozstanie z CD Projektem, choć – przypomnijmy – w naszej branży takie „popremierowe” migracje nie są przecież niczym dziwnym. W nieprzyjemnej atmosferze rozstał się z dawnym pracodawcą Konrad Tomaszkiewicz (reżyser Dzikiego Gonu, szef produkcji Cyberpunka 2077), a jego śladem poszedł wkrótce Mateusz Tomaszkiewicz (reżyser questów). Swoją przygodę z Redami zakończyli także Mateusz Kanik (design director), Andrzej Zawadzki (lead gameplay designer), czy Paweł Kapała (senior gameplay designer). Większość z nich mogła się pochwalić kilkunastoletnim stażem.
Całkiem niedawno kluczowe postaci odpowiedzialne za Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 założyły studio Rebel Wolves. Jak twierdzą: ich celem jest „zrewolucjonizowanie gatunku RPG”.