Przegląd tygodnia (6-12 luty)

Wkrótce rozpocznie się polsko-japońsko-amerykańska apokalipsa zombie, zawitamy na chińską prowincję, a także do znanej widzom „Dobranocek” belgijskiej wioski. No i odbudujemy lotniska z całego świata!

Miniony tydzień obfitował w konkrety (dowodami zapowiedzi Zombie Breakdown, Celestial Empire czy Airport Renovatora)… ale równie wiele było w nim niewiadomych. Gra na licencji „Smerfów” to na razie mglista deklaracja, nie wiemy również, nad czym pracują wspólnie ekipy Bloober Team i Draw Distance, a kolejny z amatorskich dodatków do Gothica 2 wydaje się być w powijakach.

Po więcej informacji na temat rodzimych dzieł odsyłam do naszego kalendarza premier. Jeżeli natomiast nie znaleźliście swojej  gry w zestawieniu – koniecznie do nas napiszcie (na info@polskigamedev.pl).

Premiery polskich gier (6-12.02):

Gloria Victis: Medieval MMORPG (PC)
Nadir: A Grimdark Deckbuilder (PC, Switch)
Perseverance Complete Edition (Switch)
Scorchlands (PC – wczesny dostęp)

Nadchodzące premiery (13-19.02):

Hellcard (PC – wczesny dostęp)
Interkosmos 2000 (Steam VR)
Perseus: Titan Slayer (PC)
Shadow Warrior 3: Definitive Edition (PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S)
Wild West Dynasty (PC – wczesny dostęp)

Zapowiedzi polskich gier:

Zombie Breakdown (PC)

Chaos, znikający ludzie i krew na ulicach… Trwa apokalipsa zombie, a świat czeka na bohatera. Szczęśliwie: czoła zagrożeniu stawi gracz.

JRPG w otwartym świecie, który – wskazują screeny – ma być umiejscowiony m.in. w Polsce i na Ukrainie, to pomysł studia Source Byte. Premiera tytułu ma nastąpić jeszcze w tym roku, a po więcej informacji na jego temat odsyłam do naszego newsa.

Celestial Empire (PC)

Jako gubernator gracz będzie musiał zarządzać tytułowym „Niebiańskim imperium”. „Niebiańskie” stanie się ono jednak wyłącznie wówczas, gdy zadbamy o dobrobyt mieszkańców i pokój. W tym celu wzniesiemy zróżnicowane budynki (w tym także miejsca kultu religijnego), wytyczymy szlaki handlowe, dobijemy targu z innymi władcami, udekorujemy ulice, a także zgromadzimy zapasy, które pomogą naszym poddanym przetrwać zimę. Dzięki systemowi pór roku Celestial Empire ma zmuszać odbiorców do elastyczności; warunki pogodowe ponoć mają bowiem duży wpływ na samopoczucie poddanych.

Strategia, którą wcześniej ochrzczono Chinese City Constructor, ukaże się ponoć jeszcze w tym roku. Jej twórcy z President Studio pracują aktualnie także nad pięcioma innymi tytułami (Crime Scene Cleaner, FBI Agent Simulator, I Am Your President, My Little Army i Ship Builder).

Gothic 2: Historia Neka (PC)

Amatorzy z Silver Ore Team planują osnuć swą grę wokół historii Neka, strażnika Górniczej Doliny, którego ciało odkrywaliśmy w pierwszej części niemieckich rolplejów. Ich darmowy dodatek do Gothica II: Nocy Króla zadebiutuje w bliżej niesprecyzowanej przyszłości, a więcej przeczytacie o nim w naszym materiale.

Principle of Karma

Gra Marcina Nowaka to rozpisana na 55 plansz logiczna platformówka, w której staramy się przerwać pętlę, w jaki znalazł się nasz ludek, by osiągnąć „RADOŚĆ!” (pisownia oryginalna). Ma ona przyciągać „trybem współpracy dla jednego gracza” (również nie wiemy, co to znaczy) oraz monochromatyczną oprawą rodem z wczesnych lat 80. Szczególnie nią zainteresowanych odsyłamy do stosownego newsa.

Airport Renovator (PlayStation 5, Xbox Series X|S)

Zakasawszy rękawy, własnoręcznie odremontujemy wieżę kontroli lotów, pasy startowe, terminale oraz hangary, a ponadto wyposażymy lotnisko w rozwożące pasażerów autobusy. Naszym zadaniem będzie odwzorowanie pierwotnego kształtu obiektu na podstawie udostępnionych fragmentów oryginalnego planu. Gdy zaś zakończymy prace – odnowiony obiekt sprzedamy, by przeznaczyć zdobyte środki na inwestycję w kolejny, większy projekt.

Pecetowa wersja Airport Renovatora doczekała się już zapowiedzi (i to niemal trzy lata temu!). Teraz – za sprawą umowy z wydawcą (Focus Entertainment) – zapowiedziano także porty na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Ich premiera ma nastąpić w 2024 roku.

The Smurfs

RedDeer.Games pozyskało licencję na belgijskie komiksy i zapowiedziało, że zrobi z niej dobry użytek. Patrząc na grafiki promocyjne oraz dotychczasowy dorobek studia, raczej na pewno nadchodzące produkcje zadebiutują na konsoli Nintendo… ale to właściwie jedyne, co na ich temat wiemy.

Warto wspomnieć, że RedDeer.Games ma też w rękach prawa do gier z uniwersum Kajko i Kokosza.

Projekt M.

Nie wiemy kompletnie nic poza tym, że Bloober Team rozpoczął – we współpracy z Draw Distance – prace produkcyjne nad nową grą o kodowej nazwie M. Jej debiutu nie należy się spodziewać przed 2024 r.

Powiązane gry: