Przegląd tygodnia (5 – 11 lipca)

Studio Teyon rzuca wyzwanie kolejnej globalnej marce, eks-esportowiec zakłada kosmiczne kolonie, Bloober Team nadal milczy.

W tym tygodniu mieliśmy siedem formalnych zapowiedzi oraz przypomnienie o tajemniczym projekcie, który powstaje od lat, ale wciąż nie został oficjalnie zaprezentowany. Najwięcej zainteresowania zgarnął Teyon; krakusi chyba dobrze wyszli na Terminatorze, bo teraz biorą na tapet kolejną legendę – RoboCopa. W ubiegłym tygodniu pojawiły się także kolejne anonse symulatorów, city-bulderów i revovatorów, jest też gra VR i frapująca strategia zbierająca fundusze na Kickstarterze. Zresztą, sami zobaczcie.

Standardowo zapraszam do naszego stale aktualizowanego kalendarza premier.

RoboCop: Rogue City (PC, konsole)

Teyon nie zwalnia tempa produkcji gier na podstawie hollywoodzkich (acz ciut zakurzonych) marek. Po kiepskim Rambo i udanym Terminator: Resistance, przyszedł czas na kolejną ikonę – RoboCopa. O Rogue City nadal wiadomo jednak niewiele, choć wszystkie okruchy informacji zgromadziliśmy w tym miejscu. Patrząc na odległą datę premiery można zakładać, że prócz pecetów tytuł wybiera się także na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X.

Astro Colony (PC)

Posłużę się fajnym wstępem do naszego newsa, w którym wszystko macie jak na tacy. „Reprezentant Polski w Starcrafcie 2 tworzy miks Rafta, Factorio, Space Engineers i Minecrafta.” Innymi słowy: Terad Games pracuje nad grą Astro Colony i przy okazji zbiera fundusze na Kickstarterze.

Barn Finders (PS4, PS5, XOne)

Duality Games postanowiło zostać wydawcą Barn Finders na konsolach Sony i Microsoftu. Dla przypomnienia: to symulator inspirowany m.in. serialem „Łowcy staroci”, którego bohaterowie poszukują rupieci, odnawiają je i sprzedają z zyskiem. Gra w czerwcu 2020 roku miała premierę na pecetach, nieco później zapowiedziano również port na Switcha (ma go przygotować MD Games) oraz wersję VR (od Punch Punk Games). Daty premiery na PlayStation 4, PlayStation 5 i Xbox Series X nie ujawniono. Zainteresowanym polecam naszego newsa.

Disc Ninja (Oculus Quest, Oculus Quest 2)

Immersion Games zapowiedziało wydanie zręcznościówki Disc Ninja na oba Oculus Questy, co ma nastąpić już 5 sierpnia. Pierwotnie gra ukazała się w czerwcu 2020 roku na HTC Vive, Oculus Rift i Valve Index, do dziś jest ona dostępna we wczesnym dostępie na Steamie.

Post Industrial Renovator (PC)

T-Bull oraz jego spółka zależna Supernova Studio zapowiedziały symulator „planisty przestrzennego, konstruktora i renowatora starych kompleksów fabrycznych”. Data premiery na pecetach nie jest jednak znana. To trzecia produkcja, nad którą aktualnie pracuje Supernova Studio.

Alaska Gold Fever (PC)

Baked Games z grupy PlayWay szykuje (z myślą o pecetach) tytuł o wydobywaniu złota na Alasce pod koniec XIX w. Na kiedy? Nie wiadomo. To 3. gra nad którą pracuje aktualnie studio.

Turbulence – Airplane Survival Simulator (PC)

True Games z grupy PlayWay chce nam przedstawić symulator przetrwania w samolocie podczas potężnej burzy. Turbulence – Airplane Survival Simulator powstaje z myślą o pecetach, ale kiedy właściwie zadebiutuje – nie wiemy. To druga gra, nad którą dłubie zespół. Wcześniej zapowiedział on również Gangster Simulatora, ale na Steamie widnieje, że w tzw. międzyczasie projekt przeszedł w ręce twórców z Movie Games.

Projekt „Black”

Krakowski Bloober Team nie pracuje nad trzema nowymi grami – jak podawały niektóre polskie i zagraniczne serwisy – ale nad jedną…. No, a przynajmniej o tej jednej wiemy. Wyjaśniałem to na Twitterze, ale zgrabnie podsumował sprawę także Mateusz (w naszym newsie).