Bloober Team zapowiada grę od 2012, ale – na dobrą sprawę – wciąż nie wiemy o niej niemal nic.
Pierwsze ślady Medium pochodzą z czerwca 2012, gdy krakusi wystartowali z kampanią wirusową. Dziennikarze nintendoworldreport.com i gonintendo.com otrzymali wówczas wiadomość o treści: „Czy słyszałeś o Medium? Jeśli nie, to wkrótce usłyszysz” oraz pocztówki z logiem nowej produkcji. Koperta odsyłała do oficjalnej strony tytułu, która jednak jest dziś równie pusta, jak była niemal siedem lat temu.
Bloober znajdował się wówczas na dziejowym zakręcie, jeszcze przed blamażem z Basement Crawl (przez pewien czas najgorzej ocenianym tytułem na PS4) i przed sukcesem Layers of Fear (ponad 5 mln graczy!). Odnalazłszy się w konwencji horroru psychologicznego, krakusi postanowili kontynuować dobrą passę, wydając Observera (2017), Layers of Fear 2 (2019) i Blair Witch (2019).
W temacie Medium przez długi czas panowała cisza. Pojawiły się informacje, że premiera (na PC, PlayStation 4 i Xboksa One) nastąpi w 2018 r., ale jak wiadomo, nigdy do niej nie doszło. Nieco później dowiedzieliśmy się (z komunikatu giełdowego), że produkcja trafi dopiero na PlayStation 5 i Xbox Series X.
„Premiera gry jest bezpośrednio powiązana z premierami konsol nowej generacji, na które gra jest projektowana„
W czerwcu 2019 krakusi pochwalili się zastrzeżeniem w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych rozwiązania, które umożliwia prezentowanie rozgrywki w dwóch różnych środowiskach jednocześnie. Prezes Piotr Babieno tak charakteryzował wówczas projekt (na łamach Polityki):
– Media ze wszystkich stron zalewają nas informacjami, co więcej, bardzo często podają interpretacje podawanych faktów. Psychologowie doszli do wniosku, że w stosunku do lat 80. i 90. przyswajamy cztery razy więcej informacji; jednocześnie oglądamy telewizję, przeglądamy telefony i słuchamy podcastów. Stąd pomysł, by przedstawić bohatera, który funkcjonuje w dwóch światach naraz. Medium, które widzi więcej
A choć Rafał Basaj, Brand Manager Bloober Team sugerował w rozmowie z portalem Graczpospolita.pl, że tytuł może trafić również na obecne sprzęty, prezes studził nastroje. W wywiadzie dla CD-Action (CDA 11/2019) tłumaczył:
– To jest zupełnie nowa gra, dostaliśmy niedawno amerykański patent na ten sposób rozgrywki… to jest jeden wielki badawczo-rozwojowy projekt, którego obecne konsole zwyczajnie nie pociągną. Ludzie często nas pytają: „jak to nie pociągną, przecież są gry ze split screenem?”… no tak, tyle że najczęściej to jest ta sama mapa. My tutaj renderujemy dwie gry w tym samym czasie. Nasz patent polega na tym, że mamy jednego bohatera, który posiada dwa lub więcej awatarów w różnych środowiskach.
W jednym z raportów rocznych spółka opublikowała również jedyny dostępny obrazek z gry.
Bloober Team wysłało dziś lakoniczny komunikat, który co prawda nie mówi o grze zbyt wiele, ale za to zdradza jej orientacyjną datę premiery. Jak czytamy:
Została wybrana droga komercjalizacji dla gry |MEDIUM|. O szczegółach emitent będzie informował w przyszłości odrębnym raportem bieżącym. Premiera gry planowana jest na IV kwartał 2020 r.