Jedna z najważniejszych konferencji branży growej w Polsce i Europie kończy otwarty nabór prelegentów już jutro, 10 sierpnia.
Tylko jutro do końca dnia prelegenci mogą zgłaszać swoje prelekcje na Game Industry Conference, które odbędzie się w Poznaniu, w dniach 17-20 października, równolegle z Poznań Game Arena. Konferencja składać się będzie z ponad 130 paneli, warsztatów i „okrągłych stołów”, a przewidywana frekwencja to prawie 4000 osób i ponad 640 firm z niemal 50 krajów. Osoby odpowiedzialne za jej organizację zachęcają do zgłaszania kolejnych tematów, podkreślając równocześnie, że z roku na rok poziom zgłoszeń rośnie. Recenzenci GIC ciężko pracują, by zagwarantować jak najwyższą jakość.
W tym roku odrzuconych zostanie aż kilkadziesiąt zgłoszeń: najsłabszych, powtarzających się, albo najmniej pasujących. GIC stara się podnosić ten tak zwany “współczynnik odrzuceń” co roku, bo to podstawowy sposób podnoszenia poziomu merytorycznego konferencji – tłumaczy Jakub Marszałkowski, organizator Game Industry Conference.
Tematy, które są zgłaszane wielokrotnie, to między innymi porady dotyczące współpracy z wydawcami i influencerami – należy spodziewać się, że selekcja związana z tymi zagadnieniami będzie szczególnie intensywna. Dużą popularnością cieszą się ścieżki Biznes i Game Design, a także PR & Marketing oraz Programowanie, choć, jak podkreśla Jakub, w tym ostatnim presja, by dostarczyć odbiorcom treści odpowiadające ich wymaganiom jest szczególnie duża. Bardzo dobrze rozwija się też track Audio, w którym liczba zgłoszeń jest dwukrotnie większa, niż w poprzednich latach.
Najnowszym dodatkiem tematycznym jest ścieżka QA & Loc, celująca w wiedzę nie tylko w developerów, ale też w sektor testerów i lokalizacji. „Rozmawiamy z sześcioma dużymi podmiotami w Polsce. Zatrudniają od kilkudziesięciu do kilkuset osób każdy, ale są często pomijani w myśleniu o branży gier” – dodaje Jakub.
Ścieżki Art i Production są cały czas dopracowywane, by znaleźć najlepsze i najbardziej wartościowe tematy. Wyjątkowo poszukiwani są producenci-weterani, gotowi podzielić się swoją wiedzą o zagadnieniach z tego obszaru.
Naprawdę dobre wykłady, stricte o produkcji i adresowane dla producentów z doświadczeniem, to jednak jednorożce – tłumaczy Jakub Marszałkowski.
GIC znacząco usprawniło też proces przyjmowania i recenzowania zgłoszeń otrzymanych wcześniej niż ostatnie dni terminu – 19 wykładów zostało już zaakceptowanych i ogłoszonych, 12 zostało odrzuconych, a 22 jest na etapie poprawek i konsultacji z prelegentami. Ale najgorętsze dni są właśnie teraz, przed samym końcem deadline. W trakcie przygotowywania tego artykułu wpłynęły 4 nowe zgłoszenia, osiągając liczbę stu dziesięciu.
Dokładne informacje na temat zgłoszeń na GIC znaleźć można znaleźć tutaj: https://gic.gd/speakers-submission/.