Jak to właściwie zmierzyć? I co zrobić, gdy premiera się nie powiedzie?
Kamień węgielny pod dzisiejszą audycję podłożyli przedstawiciele Anshar Studios i Mass Creation, reagując w social mediach na nasze newsy o pierwszych wynikach izometrycznego RPG-a („Gamedec: Krytycy nie są zgodni, ale jest nieźle„) i chodzonej bijatyki („Shing debiutuje… i tonie na listach sprzedaży„). Obaj zgodnie twierdzili, że przytaczane w naszych materiałach dane bynajmniej nie przesądzają o sprzedażowym sukcesie bądź porażce.
Wspólnie z Łukaszem Hacurą i Michałem Azarewiczem zastanawiamy się więc, ile o zbycie mogą powiedzieć nam wishlisty, SteamDB, SteamCharts, SteamSpy czy liczba ocen na platformie Valve. Wyjaśniamy także, które gry sprzedają się na jakich platformach, dlaczego oceny użytkowników bywają cenniejsze od opinii mediów i dumamy, czy twórcy w ogóle powinni przesyłać dziennikarzom klucze.
Poniżej znajdziecie podcast na Spotify:
Pod tym adresem nadajemy na Apple Podcasts.
Podcastu wysłuchaliście dzięki wsparciu Totalizatora Sportowego.