Czy Assassin’s Creed może uczyć historii, a Minecraft programowania? Jak wprowadzić kulturę cyfrową do sal lekcyjnych, gdy pandemia uświadomiła nam skalę wykluczenia cyfrowego? Dlaczego na wietrzenie kanonu nie jest przygotowana ani administracja, ani nauczyciele?
Odpowiedzi udzielą Paweł Miechowski (11 bit studios) i nauczyciel Jędrzej Sołowij (Centrum Rozwoju „JUMP”). Pierwszy z panów wyjaśnia ponadto, dlaczego dopisanie This War of Mine do kanonu lektur nadobowiązkowych idzie wolniej, niż przypuszczaliśmy. Drugi opowiada o zaletach tzw. game based learningu i tłumaczy, dlaczego ubiegłoroczny eksperyment z wykorzystaniem w klasie Cities: Skylines nie udał się tak, jak zaplanował. Obaj wskazują zaś, które z komercyjnych hitów (również tych rodem z Polski) mogłyby się dzieciakom przydać i postulują zmianę naszego myślenia o kształceniu.
Tu znajdziecie nagranie na Spotify:
Pod tym adresem nadajemy na Apple Podcasts.
BZJXH-5BMY7-VV8BS-BY6EE
Podcastu wysłuchaliście dzięki wsparciu partnerów portalu PolskiGamedev.pl: Totalizatora Sportowego, KGHM Polska Miedź, Fundacji State of Poland, Fundacji Orlen i Fundacji ARP.