Polska w grze #4: Blizzard a Chiny, gry a polityka

Czy gamedev i polityka znalazły się na kolizyjnym kursie? W jaki sposób branża powinna czerpać z historii? Jak radzić sobie z cenzurą?

Czwarty odcinek „Polski w grze” zaczynamy z przytupem! Mateusz Witczak (PolskiGamedev.pl), Borys Zajączkowski (11 bit studios) i Łukasz Janczuk (Juggler Games) na gorąco komentują decyzję Blizzarda, który zdecydował się zdyskwalifikować zawodnika turnieju Hearthstone Grandmasters, który wystąpił w obronie autonomii Hongkongu. Jakie będą następstwa tej decyzji i czy gigant z Irvine mógł zareagować lepiej?

W rozmowie nie brak również prywatnych doświadczeń obu panów; Janczuk tłumaczy, dlaczego choć My Memory of Us nawiązuje do powstania w warszawskim gettcie, to jednak przyobleka je w metaforę. Z kolei Zajączkowski twierdzi, że miejscem akcji This War of Mine niekoniecznie jest była Jugosławia. Niejako przy okazji panowie zastanawiają się nad tym, w jaki sposób gry radzą sobie z polityką i jak wypadają na tle innych dziedzin twórczej ekspresji.

 

Wersja MP3 jest dostępna w tym miejscu.

A jeśli chcecie nas przesłuchać za pośrednictwem Spotify’a – zapraszamy tutaj.