Nad tym, czy pecety i konsole faktycznie ją w 2019 złapały zastanowią się Piotr „Micz” Mańkowski („Pixel”) i Patryk Grzeszczuk (11 bit studios). Przemówią jednak nie tylko oni, ale również twarde dane.
Raport SuperData sugeruje, że choć przychód ze sprzedaży cyfrowej wyniósł w grudniu 9,8 mld dolarów (wzrost o 8%), dobry wynik pompowały przede wszystkim produkcje mobilne; spadły natomiast wpływy z tytułów konsolowych (o 25%) i pecetowych (o 4%). Goście Mateusza Witczaka (PolskiGamedev.pl) zastanawiają się, czy to zapowiedź trwałego spowolnienia, przeskok między generacjami, a może zmiana sposobu o grach wideo. Debatują, czy podobne wyniki czekają nas w 2020, czemu steamowe bestsellery mają po kilka lat, w jaki sposób zapewnić dziełkom „długi ogon”… oraz, zupełnie przy okazji, dlaczego przez najbliższe lata będziemy wspominać Disco Elysium.
Wersja MP3 jest dostępna w tym miejscu.
A jeśli chcecie nas przesłuchać za pośrednictwem Spotify’a – zapraszamy tutaj.
Pod tym adresem możecie nas przesłuchać na Apple Podcasts.