Powinni się w nią wsłuchać i ci, którzy tworzą gry i ci, którzy w nie grają.
Dlaczego? Bo jest rok 2019 i termin „accessibility” znać w gamedevie wypada. Podczas poznańskiego PGG Jam: All Play, maratonu tworzenia gier dostępnych, mięliśmy okazję porozmawiać o niepełnosprawności przed monitorem z ekspertami Poznańskiej Gildii Graczy. O tym, co mogą dać dzieciom gry terapeutyczno–rehabilitacyjne opowiedział Rafał Piechocki, Karolina Stachowiak opisała bariery, na jakie natykają w naszej branży niesłyszący i niedosłyszący gracze, Tomasz Tworek zdradził, jak radzą sobie z naszym medium osoby niewidome, a Mateusz Pusty pochylił się nad ideą imprezy. Wspólnie z Mateuszem Witczakiem (PolskiGamedev.pl) goście zastanawiają się, co dostępność może dać pełnosprawnym odbiorcom, którzy autorzy dobrze sobie z nią radzą, a którzy wciąż muszą się podszkolić.
A jeśli chcecie nas przesłuchać za pośrednictwem Spotify’a – zapraszamy tutaj.
Pod ten adres kierujemy natomiast użytkowników Apple Podcasts.