W kategorii „Kultura cyfrowa” rywalizowały We. The Revolution, Wanderlust: Travel Stories oraz Fantastic Fetus.
Zwyciężył ten pierwszy tytuł, a właściwie: jego autor i pomysłodawca, Dawid Ciślak (Polyslash). Jak czytamy w uzasadnieniu:
Za pokazanie na przykładzie rewolucji francuskiej mechanizmów korumpowania i zastraszania sędziów oraz – dzięki błyskotliwemu wykorzystaniu potencjału interaktywnego medium – za zmuszenie odbiorcy do konfrontacji z własnym sumieniem.
Po nagrodę specjalną Kreatora Kultury, którą w 2016 odebrał CD Projekt Red, w tym roku sięgnęła nasza noblistka, Olga Tokarczuk. W kategorii „teatr” wyróżniono reżyserkę i dramaturżkę Weronikę Szczawińską, w temacie muzyki popularnej bezkonkurencyjny okazał się Błażej Król (za płytę „Nieumiarkowania”), w muzyce poważnej triumfował natomiast Jakub Józef Orliński (nagrany z zespołem Il Pomo d’Oro album „Facce d’amore”). Paszport za osiągnięcia filmowe odebrał Bartosz Bielenia (główna rola w nominowanym do Oscara „Bożym Ciele” Jana Komasy). Za najlepszą literatkę uznano Dominikę Słowik (powieść „Zimowla”), Weronika Gęsicka (warszawskie ASP) otrzymała zaś statuetkę w kategorii „sztuki wizualne”.
Gratulujemy!
Korzystając z okazji przypominamy nasz niedawny wywiad z Aleksandrą Jarosz (autorką Fantastic Fetus) oraz podcast, w którym udzielał się Artur Ganszyniec (scenarzysta Wanderlust: Travel Stories).