Noworoczna ofensywa ogłoszeń Game Industry Conference

Pierwszy poświąteczny tydzień nowego roku oznaczał aż trzy ogłoszenia Game Industry Conference, jedno po drugim w kolejnych dniach – znamy już datę konfrencji 2024, pierwszych czworo prelegentów i… ogłoszono serię vlogów?

Game Industry Conference, tuż po rozpoczęciu nowego roku, ogłosiła datę tegorocznej edycji. Konferencja odbędzie się w dniach 25-27 października 2024, zachowując tradycję organizowania summitów w czwartek na dzień przed głównym wydarzeniem zaczynającym się w piątek. Daty GICa 2021-2023 były odrobinę zbyt blisko gamescomu, skracając czas na przygotowania do poznańskich wydarzeń do niecałego miesiąca, co utrudniało wielu firmom równoczesny udział w PGA i GIC.

 

Pierwsi Prelegenci już ogłoszeni!

Game Industry Conference nie przestaje zaskakiwać. Zaledwie dzień po ogłoszeniu dat wydarzenia, organizatorzy ujawnili pierwszych prelegentów, którzy wezmą udział w konferencji w Poznaniu.

“Przy naszej procedurze recenzowania to wyjątkowo trudne, a nie chcemy jej rozwodnić, bo to ona zapewnia jakość wykładom na GICu” – mówi nam dr Jakub Marszałkowski, szef konferencji. “Nie wystarczy nam, że prelegent chce przyjechać, i można ogłaszać, a TBA przy jego wykładzie zmieni się na to co będzie mówił kiedyś. Musimy mieć zgłoszoną na tyle dużą część przyszlego wykładu, by Rada Programowa mogła ocenić, że będzie dobry. Dotąd nam to nie chciało wyjść na 10 miesięcy przed konferencją, ale teraz mamy znacznie powiększoną Radę Programową, oraz dodatkowych specjalistów do pozyskiwania międzynarodowych speakerów i jesteśmy bardzo zadowoleni, że się wreszcie udało.”

 

Guy Davidson był szefem działu inżynierii w Creative Assembly przez 24 lata, a obecnie jest szefem działu inżynierii w startupie w trybie stealth. Jest też bardzo znanym prelegentem zajmującym się programowaniem w C++. Na bazie swojego 40-letniego doświadczenia, przeanalizuje zagadnienia używania plików i transferu danych w tworzeniu gier i temu, jak uczynić go tak szybkim, jak to tylko możliwe.

Karoliina Korppoo twórca gier, projektant narracji i lider zespołu. Była członkiem zespołu pracującego nad Cities: Skylines, a obecnie jest starszą producentką w Rovio Enterteiment. Opowie o procesie produkcji ciekawych i wciągających gier narracyjnych z  twistem, bo na platformy mobilne.

Wolfgang Walk również specjalizuje się w tworzeniu narracji w grach. Swoje pierwsze doświadczenia zdobył ponad 25 lat temu współtworząc grę Settlers 2 i cały czas je pomnaża. Podczas wykładu przedstawi argumenty przemawiające za tym, że zrozumienie w pełni abstrakcyjnej wersji mechaniki gry może uwolnić umysły projektantów narracji od stereotypowego myślenia.

Marilena Cassetta Associate Producer at Crytek. Pracowała nad Iron Harvest, zaś obecnie jest członkiem zespołu Crysis 4. Jej prelekcja skupi się na modelowaniu procesów, w szczególności łączeniu istniejących technik, takich jak “swim lanes” i Business Process Modelling Notation oraz przedstawi eleganckie rozwiązania wraz z przykładami i interaktywnymi ćwiczeniami z publicznością.

Droga do GIC i konferencja pokazana “Od Kuchni” – Nowa Seria Vlogów

W tym roku organizatorzy GIC postanowili przybliżać uczestnikom kulisy przygotowań do konferencji, startując serię miesięcznych vlogów. Filmy mają przedstawiać postępy zespołu oraz proces organizacyjny tej prestiżowej imprezy, dając widzom unikalny wgląd “od kuchni”, a ukazywać się mniej więcej co miesiąc. Zobaczcie sami co mają do przekazania w VLOG #1.

 

Powiązane gry: