Powstająca od 4 lat (!) wariacja na temat Heroes of Might & Magic poszła do piachu – rzekomo przez rosyjską inwazję… mamy jednak powody przypuszczać, że QubicGames „nieco” mija się z prawdą.
Pierwsze wzmianki o Myths & Dungeons pochodzą z zamierzchłego 2018. W raporcie za drugi kwartał QubicGames chwaliło się „rozwijaniem prototypu” strategii, którą zapowiedziało na pecety i Switcha (spółka przebąkiwała również o planszówkowej adaptacji). Wówczas określono ją mianem „projektu angażującego (w studiu – dop. red.) największe zasoby zarówno pieniężne, jak i osobowe”.
Grywalny prototyp – zawierający systemy walki i eksploracji – był ponoć gotowy już w lipcu 2018. Na dowód, że prace rzeczywiście idą w dobrym kierunku, zaprezentowano nawet garść materiałów z wczesnego builda.
Choć firma wymieniała Myths & Dungeons wśród „najważniejszych tytułów przewidywanych do wydania (…) w okresie najbliższych 6 miesięcy na konsoli Nintendo Switch”, debiut się opóźniał. W kolejnym raporcie grę przesunięto na II kwartał 2019, rzekomo: przez rozmowy z potencjalnymi wydawcami.
Z czasem robiło się coraz weselej! Podsumujmy zresztą:
Raport za I kwartał 2019
Myths & Dungeons jest „w fazie przygotowania pierwszego dema”. Co prawda nie ukaże się ono szybko, ale w II lub III kwartale pojawi się steamowa karta katalogowa gry.
Raport za II kwartał 2019
Myths & Dungeons wciąż jest „w fazie przygotowania pierwszego dema”. Opóźnienie bierze się stąd, że spółka „zdecydowała o przeprojektowaniu niektórych systemów”.
Raport za III kwartał 2019
Myths & Dungeons nadal jest „w fazie przygotowania pierwszego dema”, a ponadto „w fazie tworzenia Brand Planu”. Koszty projektu udało się zredukować z 60 tys. zł do mniej niż 20 tys. zł miesięcznie. Zespół w dalszym ciągu planuje opublikować steamową kartę katalogową, ale nie zrobi tego przed nowym rokiem, gdyż „w ocenie Emitenta otworzenie jej w okresie grudniowym mogłoby wpłynąć negatywnie na rozpoznawalność projektu”
Raport za I kwartał 2020
Spółka zakończyła prace nad kartą produktu (juhu!), a nawet teaserem… ale nie opublikuje ich, dopóki nie wyda innych swoich gier.
Raport za II kwartał 2020
Steamowa karta jest ponoć gotowa. Emitent „w najbliższym czasie podejmie decyzje o sposobie i dacie (jej) upublicznienia na platformie Steam”.
Raport za III kwartał 2020
Ani słowa o Myths & Dungeons.
Raport za I kwartał 2021
„Zarząd potwierdza, że (…) wszystkie materiały do karty Steam Myths & Dungeons (…) są w pełni gotowe do opublikowania na platformie Steam”. Ma to nastąpić w III kwartale 2021 r.
Raport za II kwartał 2021
Ani słowa o Myths & Dungeons.
Raport za III kwartał 2021
Ani słowa o Myths & Dungeons.
Cisza panowała do minionego czwartku, gdy zarząd podjął uchwałę o rezygnacji z projektu, argumentując ten ruch sytuacją na rosyjskim rynku.
‼️Duży news ze spółki QUBIC GAMES, szczególnie w kontekście producentów gier pecetowych, gdzie raportowany udział Rosji w sprzedaży to zaledwie ca. 2-3%.
Na print-screenie odpis na 0.9 mln zł. Więcej smaczków dot. zmian w planie produkcyjnym tutaj:
▫️https://t.co/pnDFtvt74L pic.twitter.com/kcTfhrty6P— Michał Pietrzkiewicz (@bloggerIIG) March 10, 2022
Czy jednak tytuł, który od czterech lat nie doczekał się nawet karty katalogowej, rzeczywiście powstałby, gdyby Władimir Putin nie zdecydował się najechać na Ukrainę?
Wcale nie po cichu podejrzewamy, że to tzw. trzecia prawda tischnerowska.