Na przeszkodzie do debiutu stanął kalendarz Steama.
Prezentując gamescomowe demo symulatora modelarza, Moonlit twierdził, że na pełnej wersji położymy dłonie w III kwartale tego roku… nastał jednak październik, a builda ani widu, ani słychu.
Ostatecznie produkcja zadebiutuje 27 stycznia 2022. Dodatkowy czas – czytamy w informacji prasowej – „pozwoli na rozszerzenie zawartości dostępnej w grze oraz (jej) optymalizację”.
Michał Gardeła (prezes Moonlita) podaje jednak jeszcze jeden, mniej oczywisty powód opóźnienia.
„Postanowiliśmy ustalić datę premiery gry Model Builder na początek przyszłego roku ze względu na prowadzone w listopadzie i grudniu wyprzedaże na Steam, które mogą przełożyć się na niewystarczającą ekspozycję gry w tym serwisie podczas premiery. Nie bez znaczenia dla ustalenia nowej daty premiery są również plany naszych partnerów, którzy zadeklarowali wsparcie premiery właśnie w tym okresie”.
Gardeła dodaje, że w dniu debiutu dostępnych będzie ponad 30 modeli, co ma zapewnić ok. 12 godzin gameplayu.
„Nie będziemy jednak czekać z założonymi rękoma na dzień wydania. Listopad i grudzień wykorzystamy na przygotowanie kolejnych modeli, nadanie grze ostatnich szlifów oraz dopracowanie kilku niespodzianek, którymi jeszcze się nie chwaliliśmy”.
– uspokaja. Twierdzi także, iż w pod koniec roku część zespołu zostanie przekierowana do prac nad Dog Trainerem.
Tradycyjnie odsyłamy do karty katalogowej gry.