Średniowieczna strategia Grzegorza Stycznia wróciła po półtorarocznej (!) przerwie.
O projekcie po raz pierwszy usłyszeliśmy niemal dokładnie rok temu. Jego twórca zapowiedział pożenienie zabawy w budowanie miast z taktycznymi bitwami w wielkiej skali. Po sukcesie pierwszego zwiastuna, projektant pokazał w akcji gameplay, później zaś: poprawił zwiastunem „totalwarowych” potyczek. A ponieważ wyglądało to wszystko palce lizać, wcale nie dziwi, że jego tytuł znalazł wydawcę (Hooded Horse).
Od jakiegoś czasu o grze przycichło. Jak tłumaczy w najnowszej aktualizacji Styczeń: było to spowodowane chęcią przerobienia istotnej części builda. W tym czasie autor zapewnił…
- Nowy system działek mieszkaniowych
- Lepszy wygląd miast na późnym etapie zabawy
- Większy rozmiar map
- Zwiększenie realizmu oprawy
- Wolność w manipulowaniu kamerą
- Zawężenie ram czasowych i regionu (XIV wiek, Święte Cesarstwo Rzymskie)
- Stworzone pod podstaw postacie, zniuansowanie wyglądu jednostek, nowe animacje
- Mechanizm „rebelii”
- „Rework” efektów dźwiękowych i soundtracku
- Nowe AI
- Nowy system handlu
… a to tylko wierzchołek góry lodowej, bo zmian jest znacznie, znacznie więcej (odsyłam do wspomnianej aktualizacji)! Ponadto projektant pochwalił się liczbą zapisów na wishlistach (ponad 500 tys.), obecnością na GOG-u czy zacieśnieniem współpracy z Nvidią (poskutkuje ona wsparciem dla technologii DLSS i GeForce Now)
Wszyscy, którzy chcieliby sprawdzić polską strategię, mogą to zrobić w ramach testów wersji alfa. Wystarczy dołączyć do jej Discorda i – odezwawszy się do bota AlphaBot – wklepać komendę !alpha. Po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań nastąpi potwierdzenie rejestracji. Styczeń obiecuje regularnie wpuszczać do builda kolejne grupy testerów, nadal natomiast nie zdradza daty premiery tytułu.
Więcej o Manor Lords dowiecie się ze steamowej karty katalogowej produkcji. Poniżej prezentujemy garść świeżutkich materiałów.