W Państwie Środka właśnie zakazano transakcji z wykorzystaniem kryptowalut, wcześniej drastycznie ograniczono dzieciakom dostęp do gier online. Jakie kroki powinni podjąć developerzy, by zaistnieć w kraju, w którym w technologii tak wiele może się nagle zmienić?
Mimo drastycznych nierzadko zmian Chiny pozostają szalenie atrakcyjnym rynkiem, warto więc zgłębić jego specyfikę. Co więc zrobić, by zaistnieć w świadomości lokalnego odbiorcy? Z kim nawiązać współpracę, by chiński influencer pokazał nasz tytuł milionom graczy? Na co zwrócić uwagę, przygotowując chińską mutację naszej produkcji – i czy w ogóle warto ją tworzyć?
Na tego rodzaju pytania odpowiedzi jak co miesiąc udzieli nasz ekspert, Damian Jaśkowski. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji zasięgnąć jego porad, zajrzyjcie do wywiadu z Damianem w papierowym magazynie „PolskiGamedev.pl” albo posłuchajcie naszego podcastu – nie będziecie mieć wątpliwości, że warto to zrobić.
Damian Jaśkowski
Tłumacz języka chińskiego i ekspert ds. chińskiego rynku gier. Przez ostatnie lata kierował pracą referatu ds. programowych w Instytucie Polskim – Wydziale Kultury Ambasady RP w Pekinie, w którym równocześnie pełnił funkcję eksperta ds. gier. Obecnie koordynator ds. rynku chińskiego fundacji Indie Games Polska i konsultant ds. Chin dla wielu polskich firm z branży gamingowej. Autor licznych inicjatyw umacniających pozycję polskiego gamedevu w Państwie Środka, prelegent polskich i chińskich konferencji gamingowych (m.in. GMGC Beijing, Belt & Road Forum, GDC w Poznaniu), autor Raportu nt. możliwości ekspansji polskich producentów gier na chiński rynek.
Na bezpłatne październikowe konsultacje z ekspertem Fundacji Indie Games Polska można się zapisać pod tym adresem.