Rodzimy hack’n’slash pozwoli nam pokierować nie tylko tytułowymi wojami, ale także Mirmiłem, Witem, Łamignatem i Jagą!
Zapowiedziany rok temu RPG nabiera rumieńców. Ekipa Starving Pixels pochwaliła się na swoich mediach społecznościowych, że mechanikę tytułu oprze na systemie RPG Earthdawn, a za scenariusz ma odpowiadać Maciek Kur (autor nowych komiksów oraz scenarzysta serialu Netfliksa).
Czy wspomniałem, że twórcy zaprezentowali pierwsze fragmenty rozgrywki?
Coś niecoś opowiedziano także o systemie rozwoju postaci… acz jego opis jest cokolwiek osobliwy. Zacytujmy zresztą (pisownia oryginalna):
„Gracz będzie mógł wcielić się w postać Kokosza, Kajka, Mirmiła, Woja Wita, Łamignata, bądź Jagi wybierając przy tym jedną z piętnastu dostępnych dyscyplin między innymi: Wojownik, Czarodziej, Łucznik czy Trubadur. Rozwój postaci nie będzie ograniczony pojedynczą ścieżką, a wykorzystując specjalny Talent – Wszechstronność gracz będzie mógł łączyć przykładowo Wojownika z mocami Czarodzieja”.
Konfundować mogą także pierwsze szczegóły na temat systemu walki:
„Oprócz rozwiązywania zabawnych przygód utrzymanych w konwencji Janusza Christy gracz będzie stawiał czoła wielu wrogom takim jak: Zbójcerze czy Borostwory. Zaawansowany system walki będzie wymagał od gracza dokonywania taktycznych wyborów, aby sprostać nawałnicy mieczy wroga. Agresywna postawa, Akrobatyczna Obrona czy Wielki Skok będą uruchamiane naprzemiennie w zależności od sytuacji na polu bitwy, a to jedynie kilka z dostępnych w grze Talentów! Każdy Twój ruch może być wspomagany poprzez dodatkowe kości, wykorzystując punkty Karmy”.
Gdy piszę te słowa trwa zbiórka na rozwój gry (odsyłam na Patronite’a). Jej pełna wersja zadebiutuje w 2023 na pecetach, PS4 i Xboksie One. Dodajmy, że do Mirmiłowa (z przyległościami) wyprawimy się bądź solo, bądź w czteroosobowej kooperacji.
Bynajmniej nie jest to jedyny projekt osadzony w uniwersum Janusza Christy! W kwietniu niespodziewanie ukazał się mobilny Kajko i Kokosz: Buduj i rządź od DreamStorm Studios. Z kolei RedDeerGames pracuje nad visual novelką (oraz nieujawnionym jeszcze, większym tytułem).