Fundacja Indie Games Polska otwiera rok zupełnie nową inicjatywą.
W magazynie „PolskiGamedev.pl” znajdziecie m.in. rozmowę z Damianem Jaśkowskim, który opowiada o rosnącym znaczeniu chińskiego rynku. Jak twierdzi:
– Chiński odbiorca się zmienia: coraz częściej wchodzi na Steama i kupuje singlową grę. Przez lata większość dostępnych w Chinach produkcji w dużej mierze kopiowała cudze pomysły, dziś indyki mają tu rację bytu, bo pojawiła się potrzeba nowych doświadczeń. Nie zapominajmy jednak, że choć rośnie udział zachodnich gier w sprzedaży, równocześnie rośnie chiński sektor indie.
Ekspert, uprzednio związany z Instytutem Polskim w Pekinie, nawiązał współpracę z fundacją Indie Games Polska. W ramach darmowych, comiesięcznych konsultacji podpowie on, jakie kanały dystrybucji powinno wykorzystać studio, by dotrzeć do odbiorcy za Wielkim Murem i w jaki sposób może ono prowadzić promocję. Pomoże też w ocenie potencjału sprzedażowego i objaśni specyfikę chińskiego rynku.
Pierwsze konsultacje odbędą się jeszcze w tym miesiącu (29-30 stycznia). Chętni powinni skorzystać z tego formularza zgłoszeniowego.
Korzystając z okazji, przypominamy nasz artykuł, w którym o potencjale chińskiego rynku opowiadają twórcy, którzy odnieśli na nim sukces: Tomasz Kaczmarczyk (Superhot Team), Maciej Miąsik (Movie Games) i Paweł Miechowski (11 bit studios).