Odbywający się po raz jedenasty konkurs Pixel Awards Europe, podczas tegorocznej edycji Pixel Heaven 2023 zyska nowego partnera i nową nazwę – Intel Pixel Awards Europe 2023.
Festiwalowi Gier i Popkultury Pixel Heaven 2023 https://pixelheavenfest.com podczas każdej z edycji towarzyszą finały konkursu Pixel Awards Europe. W tym roku, podczas finałów europejskich zmagań studiów niezależnych, nagrody zostaną przyznane pod szyldem Intel Pixel Awards Europe 2023 https://intelpixelawardseurope.games.
Nagrody dla twórców gier niezależnych zostaną przyznane tradycyjnie w kategoriach:
- Big Fish Grand Prix
- Indie Grand Prix
- Best Gameplay (najlepsza rozgrywka)
- Best Art (najlepsza oprawa wizualna)
- Best Audio (najlepsza oprawa audio)
- Best Story (najlepszy scenariusz)
- Retro Roots (najlepsze nawiązanie do retro)
- Big Bang! (największe zaskoczenie)
- Best Student (najlepszy projekt studencki)
- Total Blackout (najlepsza gra planszowa)
- Warsaw Excellence (najlepsza gra rodem z Warszawy)
- Nagroda Specjalna Publiczności Festiwalu
Corocznie w konkursie bierze udział ok. 150 projektów studiów niezależnych, których finaliści wybierani sią przez kilkunastoosobowe jury – osoby dobrze znane w branży gier wideo, których listę przedstawiamy poniżej. Intel wspiera działania graczy projektami takimi jak Intel Gaming Alliance oraz e-sportowym turniejem Intel Extreme Masters. Od tej edycji Pixel Awards Europe laureaci będą nagradzani w ramach Intel Pixel Awards Europe 2023. Finały konkursu odbędą się 27 maja 2023 r. o godzinie 20:00 na głównej scenie Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven 2023 w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych przy ul. Mińskiej 65 w Warszawie. Szczegółowe informacje dostępne sa na stronie konkursu www.intelpixelawardseurope.games.
Niezależni twórcy gier mogą zgłaszać swoje projekty do dnia 28 kwietnia 2023 r. Produkcje zostaną poddane ocenie jury, które wyłoni finalistów.
Skład Jury Intel Pixel Awards Europe 2023:
Marcin Borkowski
Dawny redaktor naczelny legendarnego Top Secretu, ostatnio wrócił do indyczenia.
Asia Buganik
W branży wystarczająco długo, by odróżnić A od Ą. Wcześniej w cdp.pl, QLOC, Crunching Koalas, a od 2018 na pokładzie GOG, gdzie zajmuje się global PR i marketingiem oraz badaniami konsumenckimi. Wielka fanka indyków i kotów.
Liz Katrin
Wokalistka i twórczyni muzyki do gier wideo i filmów. Geek, gamerka. Śpiewa w przeróżnych stylach i językach (również fikcyjnych), udziela głosu postaciom z gier oraz prowadzi podcast PodLIZuchy na YT.
Michał Król
Pasjonat i kolekcjoner polskich gier, dziennikarz promujący rodzime produkcje i firmy z gamedevu. Redaktor i analityk PolskiGamedev.pl i twórca bloga Graczpospolita.pl. Współprowadzący audycji Giermasz w Radiu Szczecin, gdzie prowadzi także kącik „Gramy po polsku” poświęcony polskim grom. Członek redakcji miesięcznika PSX Extreme, recenzent i autor stałej rubryki „Dobre, bo polskie”. Webmaster oraz specjalista ds. nowych i social mediów.
Krzysztof Maliński
W branży gier od kilkunastu lat. Zajmował się designem, zarządzaniem projektami oraz programowaniem. Aktualnie Dyrektor Technologii w Huuuge Games. Po godzinach” twórca niezależny w Insane Code.
Artur Maksara
Z branżą gier związany od 2009 roku. Członek i współzałożyciel Fundacji Indie Games Polska. Zaczynał jako tester QA oraz specjalista od lokalizacji i tłumaczeń, później zajmował się m.in. projektowaniem poziomów i produkcją Shadow Warrior 1 i 2. Obecnie Senior Developer Relations Manager w Intelu.
Jakub Marszałkowski
Organizator Game Industry Conference, jeden z założycieli i członek Rady Fundacji Indie Games Polska, badacz i wykładowca na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej. Wyróżniony Doroczną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako organizator i promotor wspierający polskich twórców gier.
Paweł Schreiber
Badacz i krytyk gier wideo, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Pisywał o grach na łamach Pixela, Dwutygodnika, bloga jawnesny.pl i portalu Culture.pl
Ewa Maria Szczepanowska
W branży AV od 2000 r., od 2015 r. w Warszawskiej Szkole Filmowej jako PR manager, Dyrektor Kreatywny, obecnie Rzecznik prasowy i Prorektor ds. komunikacji i nowych mediów. Pomysłodawczyni i organizatorka 7. edycji Warsaw Film School Game Jam oraz Warsaw Game Jam PRO, jurorka w m.in. w Grand Video Awards. Zarządza gamedevowym filarem WSF, programem edukacyjnym kierunku Tworzenie Gier Wideo oraz Liceum Kreacji Gier Wideo. Producentka gry „Best Month Ever”, stworzonej przez studio produkcji filmów i gier przy WSF.
Agnieszka Szóstak
W branży gier od zawsze, choć początkowo była to raczej nieformalna relacja. Redaktorka strony internetowej Adventure Zone i współautorka magazynu CD Action. Przez kilka lat pracowała jako specjalistka ds. PR w studiu CD Projekt RED, odpowiadając za serię Wiedźmin i Cyberpunk 2077. Teraz zarządza własną firmą PR Outreach, pomagając niezależnym deweloperom skutecznie promować ich niesamowite gry.
Rafał Szrajber
Organizator konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych oraz konkursu Game Graphics Contest, branżowych inicjatyw dedykowanych studentom i uczniom. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu narracji poprzez przestrzeń oraz projektowania gier. Ambasador edukacji branżowej i współpracy międzyuczelnianej. W wolnym czasie niezależny twórca ukierunkowany na wykorzystanie dziedzictwa jako nośnika soft power.
Mateusz Witczak
Wydawca PolskiGamedev.pl. Krytyk, felietonista, dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. O grach pisał m.in. w „Playu”, „PC Formacie” i „Playboksie”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuje z Dwutygodnikiem, a w „Polityce” publikuje teksty poświęcone mniejszościom i wykluczeniu.
Grzegorz Zajączkowski
Inżynier, programista, animator społeczny. Ekspert w dziale cyfryzacji Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.