Na 4 lata (!) po premierze symulator remontów bije własne rekordy popularności!
To dobra wiadomość dla Frozen District, ale gorsza dla Moonlita.
„Zwierzęce” DLC do bestsellerowego symulatora zadebiutowało przeszło tydzień temu (o jego zawartości więcej piszemy w tym newsie). Jak poinformował właśnie PlayWay: jego budżet nie przekroczył 1,25 mln zł i zwrócił się w ciągu pierwszej doby sprzedaży.
W ciągu 72 godzin Pets znalazło aż 64,5 tys. nabywców. Mało tego: może się ono poszczycić bardzo wysokimi ocenami pierwszych użytkowników (na ten moment: 90% ze 154 wystawionych ogółem). Odbiorcy chwalą zarówno różnorodność zwierzaków, jak i związane z nimi, interesujące mechanizmy.
Jak czytamy w komunikacie: zainteresowanie Pets wpłynęło także na sprzedaż „podstawki” i rozszerzeń do niej (pisownia oryginalna):
„Premiera House Flipper Pets DLC pozytywnie wpłynęła na sprzedaż podstawowej wersji gry pod nazwą: House Flipper oraz dodatków pod nazwami: Garden DLC, HGTV DLC i Luxury DLC, które zostały pobrane w ciągu ostatnich 72 godzin odpowiednio dla House Flipper oraz House Flipper w bundlach – w łącznej liczbie ponad 28 tys. sztuk oraz dla Dodatków – w łącznej liczbie ponad 15 tys. sztuk”.
Efekt? Kilka dni temu czteroletnia (!) produkcja zanotowała „peak” równocześnie grających!
Nie dziwi więc, że w niedalekiej przyszłości Pets zadebiutuje także na konsolach.
Przypomnijmy, że w marcu ukazało się pokrewne tematycznie Animal Shelter od Games Incubator. Tytuł zebrał dobre opinie wśród odbiorców (87% pozytywów na ponad 700 ocen ogółem); już wkrótce pojawi się on także na platformach mobilnych.
Obie te premiery to niedobre wiadomości dla Moonlita (Model Builder). Produkcja zapowiedzianego dwa lata temu Dog Trainera się opóźnia; tymczasem konkurencja nie zasypia gruszek w popiele. Niedawno krakowskie studio poinformowało zresztą, że jest „niepewne kontynuacji działalności„. Krzysztof Kostowski (prezes PlayWaya) odparł, że nie poda mu pomocnej dłoni.