Wygląda na to, że gorzej od premier Car Mechanic Simulatora 2021, Mr. Preppera, The Tenants, Farm Managera 2021, Lust from Beyond i Mech Mechanic Simulatora, lepiej natomiast niż debiuty Paradise Lost i Rustlera.
Krajowa odpowiedź na sukcesy Dungeon Keepera i/lub Oxygen Not Included ukazała się na Steamie wczoraj. Dla przypomnienia: tytuł Woodland Games (spółka zależna PlayWaya) i Leonardo Interactive (wydawca) pozwala nam na stworzenie własnego piekła, które możemy – jak u Dantego – podzielić na dziewięć poziomów, ale też postawić na radosny chaos konstrukcji. Poza projektowaniem miejsca kaźni przyjdzie nam pozyskiwać surowce, zwiększać populację placówki i uprzykrzać życie grzesznikom na najprzeróżniejsze sposoby – od konfrontowania ich z morderczymi wiertłami dentystycznymi, przez wciśniecie w żelazne dziewice, po ugotowanie w kotle.
Hell Architect nie został dotychczas oceniony przez żaden notowany na Metakrytyku serwis (no chyba, że liczyć „recenzję” napisaną na podstawie wrażeń z prologu). Całkiem ciepło przyjęli go natomiast pierwsi użytkownicy, 79% ich ocen jest pozytywna… sęk w tym, ze not wystawili bardzo niewiele (gdy piszę te słowa: raptem 24).
Dzięki SteamDB mamy też pierwsze dane na temat zainteresowania tytułem; rekord równocześnie grających zatrzymał się na poziomie 426… Pytanie: czy to dużo?
Dla przypomnienia podrzucamy dane innych tegorocznych debiutów. Jakim popytem cieszyły się one w ciągu premierowej doby? I jak przekładał się on na zbyt?
- Car Mechanic Simulator – 22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
- The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. kopii w ciągu trzech dni
- Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. kopii w ciągu trzech dni
- Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. kopii w ciągu trzech dni.
- Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
- Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
Poniżej prezentujemy zwiastun premierowy tytułu, życzliwie przypominając, ze na Steamie jest dostępny także jego darmowy prolog.
(*) A jeżeli dotyczyć sprzedaż DLC i wersji konsolowych – jest jeszcze lepiej!