Gród Kajka i Kokosza: Wiemy, kto odpowiada za grę

Podpowiedź: chodzi o (domniemanych) ekspertów od przyrody oraz międzygwiezdnych wypraw.

„Domniemanych”, bo zarówno ufundowany na Kickstarterze Natural Instincts, jak i czerpiący z Homeworlda RTS Star Exodus jeszcze się nie ukazały… aczkolwiek trudno odmówić gliwickiemu DreamStorm Studios śmiałych planów.

Trzyletnia firma, dotychczas znana z AR-owych appek (vide stworzona dla Centrum Handlowego Plaza aplikacja “Łowcy pisanek”) dywersyfikuje działalność. Całkiem niedawno dowiedzieliśmy się, że Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu przyznało jej 100 tys. dotacji na produkcję prototypu Growth, teraz zaś w świat poszła wiadomość, że zajmie się ono produkcją mobilnego Grodu Kajka i Kokosza (tytuł roboczy).

Całkiem niedawno powstanie tytułu zaanonsowało Dixit Games, spółka córka działającego w branży windykacyjnej Dixit SA. Właśnie zawarła ona umowę z DreamStorm, na mocy której 20-osobowy zespół przygotuje „dokumentację biznesową, techniczną oraz designerską” projektu.

Dostaliśmy też skromny opis podstaw rozgrywki:

„Elementy gry będą oparte o rozwiązania dotyczące m.in.: budowy, zarządzania i ulepszania grodu Mirmiłowa, obrona przed atakami zbójcerzy oraz przejęcia innych obiektów na mapie świata. Gracz będzie mógł brać udział w różnorodnych i unikatowych minigrach oraz wchodzić w interakcje z postaciami fabularnymi. W grze będzie zastosowany system asynchronicznego multiplayera między graczami, system leaderboardów oraz poziomu punktacji. Gra będzie posiadać reklamy, które pozwolą na monetyzację oraz wdrożenie systemu mikropłatności”.

DreamStorm otrzyma za ww. prace 610 tys. zł. Gród Kajka i Kokosza powinien zadebiutować w maju 2022 roku.