Gothic II: Dzieje Khorinis – Twórcy przepraszają za zwłokę długim materiałem z rozgrywki

Pandemia wpłynęła nie tylko na profesjonalne zespoły.

Słowem wyjaśnienia: w Polsce powstają w tej chwili dwie duże modyfikacje do Gothica II, a pod obiema podpisuje się ekipa SoulFire. Jak to możliwe?

W 2015 grupa, dotychczas słynąca raczej z tłumaczeń zagranicznych inicjatyw, zaczęła tworzyć autorski projekt. Po kilku latach jego reżyser pokłócił się z koordynatorami, co poskutkowało podziałem na dwie gry – Kroniki Myrtany (o których więcej przeczytacie w tym miejscu) oraz Dzieje Khorinis.

Prequel ma działać na zmodyfikowanym silniku ZenGin. Scenariusz zabierze nas na wyspę Vaduz, którą będziemy przemierzać jako Lars, w butach którego dołączymy do gildii kupieckiej lub strażników miejskich (spotkamy również niebieskich magów i piratów z krwawej kompanii). Dużym magnesem ma być obsada; za mikrofonem udziela się sporo aktorów znanych z pierwowzorów  Piranha Bytes (na czele z Tomaszem „Xardasem” Marzeckim), do studia weszli również nestorzy polskich scen, m.in. Andrzej Gawroliński (Deckard Cain w Diablo), Henryk Łapiński (Panoramix w kreskówkach z Asteriksem) czy Stanisław Brudny (Deadal w God of War 3).

15-minutowy materiał, który pojawił się właśnie na youtube’owym koncie gry, to forma przeprosin za przesunięcie premiery (ta miała się odbyć w grudniu 2020).

– Pandemia uderzyła w nas w trzech ważnych aspektach produkcji – gameplayu, nagrań dubbingu oraz nagrań muzyki z orkiestrą na żywo. (…) Najważniejsze osoby w naszym zespole zostały na kilka pierwszych miesięcy najpierw kompletnie wyłączone z uczestnictwa w projekcie, a w kolejnych – powróciły w trybie mocno ograniczonym.

– tłumaczy lektor i przypomina, że Dzieje Khorinis od początku były realizowane pro bono, a ich twórcy musieli zatroszczyć się w 2020 o swój byt. W efekcie produkcja mocno zwolniła. Nagrania spowolniły zaś, bo w wielu przypadkach trzeba było zrealizować je zdalnie, a współpraca ze studiami nagraniowymi – z których usług twórcy korzystali nieodpłatnie – przestała się układać.

Nowej daty debiutu wciąż nie znamy. SoulFire dyplomatycznie zapewnia, że modyfikacja ukaże się, gdy będzie gotowa.