Hit duetu Drago Entertainment & Movie Games zostawił w tyle nie tylko bezpośrednią konkurencję, ale nawet Mr. Preppera i The Tenants, dwa tegoroczne hity PlayWaya.
W czwartej części „Rocky’ego” Ivan Drago, mistrz świata amatorów, przybywa do USA, by zmierzyć się z Balboą. Rosyjski pięściarz miał znakomite statystyki, stoczył 31 walk, 31 razy wygrywając przez nokaut. Studio, które wzięło jego nazwisko na sztandary, wielokrotnie lądowało na macie. Potrafiło natomiast się podnieść.
Krakowskie Drago Entertaiment to wspólne dziecko Lucjana Mikociaka (weteran TopWare’u) i Joanny Tynor. Studio debiutowało w 1998, początkowo próbując swoich sił z MMORPG-iem Grimlands. Projekt, mówiąc delikatnie, nie zrobił furory, na jakimś etapie z jego finansowania wycofał się wydawca (niemieckiego Gamigo), a próba ufundowania developmentu za pośrednictwem Kickstartera spełzła na niczym. Gdy „Ponure ziemie” skasowano, gros pracowników Drago rozeszło się po branży, zasilając inne zespoły…
Kolejne MMO, Otherland, było projektem, jaki ekipa miała „postawić na nogi”. Niestety: build okazał się być w stanie półsurowym. Co prawda udało się go zwodować – we wrześniu 2015 – ale nie zaskarbił sobie ani sympatii graczy, ani poklasku recenzentów.
Od jakiegoś czasu Drago ma na siebie nowy pomysł. Pozyskawszy milion zł na restrukturyzację i rozwój, krakusi ruszyli z pracami nad Red Frostem, intrygującym survivalem przywodzącym na myśl trochę Dying Lighta, a trochę Chernobylite’a, oraz garścią symulatorów. W produkcji pozostają Detective Simulator (mający pożenić gatunek z przygodówką), symulator rozwijania mobilnej działalności gastronomicznej (Food Truck Simulator) oraz symulator celnika (Airport Contraband). A na dokładkę: zapowiedziany właśnie Road Diner Simulator i sporo innych tytułów. (Z ich „wielości” podśmiechiwał się zresztą ostatnio redaktor Król).
Pierwsza z premier, Gas Station Simulator, udała się na piątkę. Spółka poinformowała właśnie, że budżet (ok. 450 tys. zł) zwrócił się w ciągu raptem 90 minut.
– Wczorajszy dzień przekroczył nasze oczekiwania. Nasz autorski tytuł Gas Station Simulator w ciągu niespełna dziesięciu minut od premiery znalazł się na wysokiej 4 pozycji na Global Top Bestsellers, następnie plasując się na 1 miejscu zestawienia, wyprzedzając wiele znanych i wysokobudżetowych projektów. Wraz z rozwojem zainteresowania tytułem, w zaledwie kilkadziesiąt minut od premiery osiągnęliśmy zwrot całkowitych kosztów produkcji,.
– komentuje na gorąco prezeska Joanna Tynor.
Już przed premierą wiadomo było, że tytuł wzbudzi zainteresowanie, jego darmowe demo i prolog ograno łącznie ponad 500 tys. razy, a liczba zapisów na wishlistach sięgnęła 130 tys.
Jak podaje SteamDB w szczytowym momencie na stacji benzynowej uwijało się wczoraj 5,6 tys. ludzi. Dodajmy, że na Steamie 88% pierwszych odbiorców ocenia produkcję pozytywnie (ogółem wystawiono 252 noty).
[AKTUALIZACJA] W ciągu kolejnej doby wynik udało się poprawić do poziomu 7380 odbiorców!
Gdyby posiłkować się jedynie pierwszym zainteresowaniem: GSS wyprzedza więc o kilka długości gatunkową konkurencję (Bum Simulator, Mech Mechanic Simulator, Train Life: A Railway Simulator, WW2: Bunker Simulator), ustępując jedynie superpopularnemu Car Mechanic Simulatorowi. Gratulujemy!
- Car Mechanic Simulator – 22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
- Gas Station Simulator – 7,4 tys. równocześnie grających
- Timberborn – 6,8 tys. równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
- Chernobylite – 3,9 tys. równocześnie grających, 200 tys. sprzedanych kopii w ciągu pięciu dni (+ 2 lata w early accesie)
- Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
- Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni.
- Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
- Arboria – 300 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Train Life: A Railway Simulator – 250 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Lumberhill – 181 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- WW2: Bunker Simulator – 92 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Rogue Spirit – 75 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
(*) A jeżeli dotyczyć sprzedaż DLC i wersji konsolowych – jest jeszcze lepiej!