Gaming na Giełdzie V: Zapis konferencji

Jak nowe konsole wpłyną na układ sił w gamedevie – zastanawiają się (m.in.) prezesi Bloober Team, Moonlit, Starward Industries, 7levels i Kool2Play.

1 grudnia zapraszaliśmy Was na piątą edycję „Gamingu na giełdzie”, a więc cyklu konferencji, który ma zbudować pomost między gamedevem a inwestorami.

Pierwszy z paneli poprowadził Paweł Hekman (Polygamia), którego goście wypunktowali wyzwania i możliwości, jakie niosą za sobą premiery PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Piotr Babieno (Bloober Team), Jakub Pieczykolan (Qubic Games), Marcin Jaśkiewicz (Simteract) i Andrzej Blumenfels (Far From Home) próbowali też zgadnąć, który z producentów sprzeda więcej egzemplarzy konsol.

W kolejnej rozmowie, którą poprowadził niżej podpisany, Piotr Babieno (Bloober Team), Michał Gardeła (Moonlit) i Marek Wylon (GameDesire) wybiegli o 10 lat w przyszłość. Wspólnie zastanowiliśmy się, jak rosnące budżety gier AAA i hermetyzujący się rynek mobilny wpłyną na krajowych twórców. No i jak za dekadę – po debiutach setki spółek seryjnie zapowiadających symulatory – będzie się prezentować polska giełda.

Trzeci panel był dla Pawła Hekmana okazją, by zapytać Marka Markuszewskiego (Starward Industries), Krzysztofa Króla (7Levels) i Marcina Marzęckiego (Kool2Play) o to, jakie koszty poniosą mniejsze studia, które chcą tworzyć gry na nową (a w sumie: już aktualną) generację. Konferencję zakończył inwestor Kamil Klinowski, który wraz z analitykami Przemkiem Barankiewiczem (zByka.pl), Michałem Pietrzkiewiczem (INVESTIN Gaming), Pawłem Bienkiem (StockWatch.pl) i Konradem Ryczką (Bossa.pl) odpowiedział na sentencjonalne: „Jak inwestorzy powinni inwestować w zmieniający się rynek gamingowy?”.

Organizatorami wydarzenia są GPW, Stict Minds, StockWatch.pl oraz PolskiGamedev.pl.