Już 12.05 wysłuchamy Pawła Saski (CD Projekt Red) i Marii Borys-Piątkowskiej (Flying Wild Hog).
Studenci tworzenia gier wideo na Warszawskiej Szkole Filmowej zainicjowali cykl spotkań z krajowymi twórcami. Już jutro o 20:00 w budynku Warszawskiej Szkoły Filmowej wystąpią wspomniani Maria Borys-Piątkowska (senior writerka i narrative designerka, Flying Wild Hog) oraz Paweł Sasko (quest designer, CD Projekt Red).
Jak reklamują na swoich social mediach organizatorzy:
„Pamiętacie emocje jakie towarzyszyły Wam w trakcie pogoni za zabójcą Origami w Heavy Rain, reaktywacji zespołu Samurai w Cyberpunku, poszukiwania Ciri w Wiedźminie czy ostatecznego starcia ze Żniwiarzami w Mass Effect?
Już na najbliższym spotkaniu z cyklu Game Dude, będziecie mieć okazję usłyszeć o tym, jak stworzyć emocjonującą fabułę oraz odpowiednio zaimplementować ją do gry!”
Borys-Piątkowska rozpocznie prelekcją o dowcipnym tytule: „Co z tą fabułą, czyli jak żyć, panie producencie?”. Twórczyni opowie ze sceny o (niekiedy trudnej) współpracy między scenarzystami a resztą zespołu.
Sasko będzie zaś mówił „O życiu, miłości i quest designie”. Projektant spróbuje wyciągnąć uniwersalne lekcje z prac nad fabułami Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077, szczerze przyznając, co w narracji obu gier się udało, a co – niekoniecznie.
Chętni do udziału w spotkaniu powinni wypełnić formularz dostępny na stronie wydarzenia; dodajmy, że preferowani są studenci uczelni wyższych. Wszystkich, którzy chcieliby być na bieżąco z inicjatywą koła naukowego, zapraszamy zaś do polubienia tej strony na Facebooku.
Koordynatorem i pomysłodawcą Game Dude jest student Akira Manasterski; wśród organizatorów znajdziemy także jego kolegów i koleżankę: Sonię Selerską, Jakuba Mrozickiego i Piotra Zabrockiego. Konsultantami merytorycznymi projektu zostali wykładowcy Konrad Tomaszkiewicz (reżyser Wiedźmina 3, drugi reżyser Cyberpunka 2077) oraz Maciej Miąsik (którego portfolio żaden nawias nie udźwignie).
Z dumą dołączamy do grona partnerów akcji.