Konkretniej: Tymoteusz Piasek, nasz pracujący nad „odwróconym city builderem” solista.
O Flooded pisaliśmy szerzej zarówno w momencie (nomen omen) wypłynięcia projektu na szerokie wody, jak i w toku PAX West, a pracującego nad grą Tymoteusza Piaska zaprosiliśmy nawet do specjalnego odcinka „Polski w grze”…
…przypomnijmy jednak pokrótce, że Piasek stworzył prototyp podczas współorganizowanego przez nas KGHM Miedź Jamu. I że jego tytuł toczy się na stale zmniejszającej się wyspie, a zadaniem gracza jest zebranie na niej surowców i odpływ w bezpieczne miejsce.
Projektant z jednej strony oferuje nam więc komentarz na temat globalnego ocieplenia, z drugiej zaś: frapujący miks strategii z grą logiczną.
Jego Flooded ukaże się już 15 marca 2023 r.
„Rozgrywka we Flooded jest szybka, a zegar odliczający do uderzenia kolejnej fali prędko zbliża się do zera. Brzeg znika w mgnieniu oka, dlatego gracze muszą rozważnie rozmieszczać budynki, w przeciwnym razie fale zmyją je do morza. Pomóc mogą ulepszenia, które przyspieszają produkcję, ale i struktury opóźniające napływ wody. Powódź uderzyła na tyle niespodziewanie, że brakuje uniwersalnej rady na walkę z kataklizmem; wyspy są generowane proceduralnie, dlatego każda rozgrywka wymaga indywidualnego podejścia i planowania. Różne taktyki są dobre, jednak nie zawsze pasują do danej sytuacji – może strategia, która nie zadziałała ostatnio, sprawdzi się przy kolejnej sesji?”
– czytamy w informacji prasowej. Dodajmy, że ozdobami tytułu mają być nie tylko mechanizmy i systemy, ale także wcale dowcipna narracja (ponownie odsyłam do naszych wrażeń z dema).
Więcej o projekcie dowiecie się z jego steamowej karty katalogowej. Szczególnie zainteresowanych zachęcamy także do obejrzenia świeżutkiego, zapowiadającego premierę zwiastuna.