Ogłaszamy piąte z zadań, w trwającym całe wakacje wieloboju – do wygrania gamingowy komputer i sprzęt.
Powoli zbliżamy się do końca konkursu na programowanie shaderów, który ruszył w maju tego roku. W ubiegłym tygodniu poinformowaliśmy o nagrodach do zdobycia dla najlepszych, jednak nasze wyzwania mają też charakter edukacyjny. Na stronie konkursu, znaleźć można bowiem tutorial z programowania w języku GLSL oraz obszerną bazę wiedzy, które pomogą podszkolić się i rozwinąć umiejętności zawodników, a także informacje o emulatorze pomagającym nieco w optymalizacji.
Piąte zadanie wykorzystuje algorytm ray marchingu i model odbicia rozproszonego Orena-Nayara. Weryfikacja tego wyzwania, podobnie jak poprzednich, odbędzie się z pomocą eksperymentalnego procesora graficznego Optilion VGPU-1. Wszystkie wcześniejsze wyzwania także dostępne są na stronie konkursu, a ostateczne rozstrzygnięcie shaderowego maratonu odbędzie się 20 października, podczas targów PGA.
Konkurs organizuje Fundacja Indie Games Polska, a finansowany z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Dialog”.