Zobaczyliśmy krajową odpowiedź na Ori, niedoszłą nadzieję(*) Macieja Miąsika i kolejny list miłosny do Lovecrafta.
Za nami internetowy festiwal, podczas którego krakowski wydawca zaprezentował gry grozy ze swojego portfolio.
Gwiazdą wydarzenia był zapowiedziany w ubiegłym roku Cosmic. Metrodvania od King’s Pleasure pozwoli nam pokierować psotnikiem, który poszukuje własnego cienia w 2,5-wymiarowym świecie. Zespół weteranów Bloober Team, Draw Distance i 11 bit studios, otwarcie odwołuje się do Ori and the Will of the Wisps czy Hollow Knighta, czy jednak jego debiut dorasta do tak chlubnych inspiracji?
Trudno orzec. Zwiastun z pewnością zdobywa punkty pastelową grafiką. Kim zresztą jestem, by zabraniać Wam odsłuchu klasycznego „W grocie Króla Gór”?
Co prawda Pixel Crow (Beat Cop) obiecywało, że strategia Terror: Endless Night zadebiutuje jeszcze w 2021, następnie zaś przesunęło premierę o dwa lata… ale nie bądźmy drobiazgowi! Dla przypomnienia: wcielimy się w kapitana dziewiętnastowiecznego statku, którego załoga utknęła na Arktyce. Do naszych zadań będą należeć zarządzanie zasobami i walka z własnym szaleństwem.
Dodajmy, że opowieść zainspirowały prawdziwe wydarzenia, o czym świeżutki materiał Wam przypomni.
Na deser serwujemy fragment Dark Fracture, a więc gigerowsko-lovecraftowskiego horroru od Twisted II Studio.
Gdyby ktoś chciał dodać ww. produkcje do swojej listy życzeń, służymy linkami (Cosmic: A Journey Among Shadows, Terror: Endless Night, Dark Fracture). Odsyłamy też do naszego wywiadu ze Scottem Millardem, w której prezes udowadnia, że horrorem jest… Roblox.
(*) [AKTUALIZACJA] Po publikacji newsa twórcy odezwali się do nas za pośrednictwem mediów społecznościowych, tłumacząc, że choć pierwotnie za projekt odpowiadało założone przez Macieja Miąsika Pixel Crow (oraz wydawca Movie Games), obecnie podpisuje się pod nim duet Unseen Silence & Feardemic.
Maciej Miąsik na szczęście nie ma już nic wspólnego z grą Terror: Endless Night. Proszę o sprostowanie materiału bo jest wprowadzający w błąd.
— Ignacy Kurkowski (@IgnacyKurkowski) March 16, 2022