Czy da się zabrać dungeon crawlery w świat kaszubskich wierzeń?
Let’s find out!
O tym, czym zajmuje się Frozengem Studio, wiemy przynajmniej od roku. Właśnie wtedy zespół otrzymał dofinansowanie od Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, które miał przeznaczyć na opracowanie prototypu gry „w oparciu o bestiariusz słowiański”.
Debiutanci właśnie wyłożyli karty na stół: ich Dungeons of the Amber Griffin to hołd dla dungeon crawlerów rodem z lat 90. Tytuł zabierze nas do świata – cytat za steamową kartą katalogową – Mistycznych Kaszub. Grupa śmiałków rozprawi się w nim z 20 potworami żywcem wyrwanymi z wierzeń dawnych Pomorzan (dodajmy, że bestiariusz opracowano we współpracy z Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie).
Pokierujemy czteroosobową drużyną, w której skład wejdą przedstawiciele dziewięciu profesji (m.in. guślarz, mag, rycerz, łotrzyk i kapłan). Śmiałkowie wyruszą na tereny odwzorowane na podstawie ówczesnych map (nazwy miejscowości pochodzą z języka kaszubskiego), by odnaleźć ukrytą przez gryfa bryłę bursztynu. Za muzykę odpowiada Przemysław Ziółkowski, jej wykonanie to zaś dzieło zespołu Percival Schuttenbach.
Demo powinno zadebiutować podczas jesiennej edycji Festiwalu Steama. W połowie listopada twórcy spróbują zaś pozyskać dodatkowe środki na produkcję (za pośrednictwem Kickstartera).
Pełna wersja ukaże się w enigmatycznym 2023 r. Zwiastun i screeny prezentujemy poniżej.