Digital Dragons przenosi się̨ do sieci

I to wbrew wcześniejszym zapowiedziom!

Nowe informacje na temat krakowskiej konferencji przyniosła właśnie „Gazeta Wyborcza”. W artykule „W pandemii gramy chętniej, ale czy będziemy mieć w co?” (autorstwa niżej podpisanego) pojawia się ustęp o odwołanych i przesuniętych imprezach branżowych. W pewnym momencie Maciej Śliwiński, jeden z organizatorów Digital Dragons, stwierdza:

– Wkrótce oficjalnie ogłosimy, że zdecydowaliśmy się̨ przejść do sieci (…) Dopinamy ostatnie szczegóły, pod koniec czerwca zaprezentujemy nowy format imprezy, ale lista wykładowców nie powinna na tej zmianie ucierpieć.

Przypomnijmy, że ostatnie wieści z Krakowskiego Parku Technologicznego otrzymaliśmy w połowie marca. KPT przesunęło wówczas konferencję na wrzesień (przy okazji odwołując zgłoszenia na Indie Showcase), wciąż jednak miała się ona odbywać w Centrum Kongresowym ICE.

Postanowiliśmy dopytać Maćka Śliwińskiego o powody zmiany tamtej decyzji. W rozmowie z PolskiGamedev.pl tłumaczy on, że rozwój pandemii nie pozwala na organizację stacjonarnego wydarzenia na dwa tysiące osób z zachowaniem wszystkich środków ostrożności.

Zaraz jednak dodaje, że on i inni członkowie zespołu dołożą starań, by „przenieść wszystkie elementy Digital Dragons do sieci” (a zatem nie tylko prelekcje i debaty, ale również Indie Showcase, strefę Expo i Digital Dragons Awards).

– Na pewno nie ucierpi lista wykładowców, których mieliśmy gościć w Krakowie, większość z nich potwierdziła już, że weźmie udział w online’owej edycji. W maju z dużym sukcesem udało się̨ nam przećwiczyć́ scenariusz konkursu dla twórców niezależnych w nowej formule – Digital Dragons Indie Celebration (które zorganizowaliśmy na Steamie przy współpracy z Walkabout) zostało bardzo ciepło przyjęte przez developerów i jest to format który pewnie będziemy chcieli kontynuować.

Zupełnie inną kwestią jest sama produkcja i realizacja wydarzenia, która dla całego zespołu będzie nowością̨. Dość́ dokładnie obserwujemy teraz, jak radzą̨ sobie inne konferencje które wybrały tę drogę̨. Mamy świadomość́ tego, które rozwiązania się̨ sprawdzają̨, a które nie są̨ w sieci skuteczne. Podczas Digital Dragons Academy, naszych zajęć dla osób zainteresowanych pracą w branży gier, przetestowaliśmy rożne formy prowadzenia wykładów online. W przypadku takich prelekcji dużo trudniej utrzymać uwagę̨ użytkownika przez dłuższy czas. Wypracowaliśmy jednak zestaw porad, sugestii i narzędzi dla naszych wykładowców, który powinien sprawdzić́ się przy tegorocznej edycji.

Szczególnym wyzwaniem dla organizatorów jest też stworzenie warunków do networkingu, które są szczególnie ważne dla uczestników takich konferencji jak Digital Dragons.

– konstatuje Śliwiński. Szczegóły powinniśmy poznać jeszcze w tym miesiącu.

Dodajmy, że pozostałe wydarzenia w Polsce nie zdecydowały się (jeszcze?) na online’owe edycje; tegoroczna edycja festiwalu Pixel Heaven odbędzie się w dniach 2-4 października, tuż przed Poznań Game Arena i Game Industry Conference (9-11 października).

Na świecie sytuacja wygląda różnie. Gdy piszę te słowa ma miejsce Taipei Game Show, które wpierw przesunięto z lutego na czerwiec, a później zdecydowano się przenieść wydarzenie do sieci. Na podobną drogę zdecydowali się organizatorzy PAX-ów, Tokyo Game Show i Gamescomu (GiC i Fundacja Indie Games Polska pracują teraz nad tym, by zapewnić Polakom obecność na niemieckich targach, szczegóły poznamy wkrótce). Z kolei Paris Games Week został całkowicie odwołany, ale towarzyszące mu Game-Connection ma się odbyć normalnie, zaś koreańskie G-Star rozegrają się w formule mieszanej (stacjonarnemu wydarzeniu towarzyszyć będzie stream).