Jest dziś taka bieda z newsami, że zebraliśmy do kupy cyberpunkowy plankton, którym w przeciwnym razie nie zawracalibyśmy Wam głów.
13 mln kopii w 10 dni, ciepłe oceny recenzentów i chłodne reakcje części użytkowników, wstrzymanie sprzedaży na PlayStation Store, pozwy zbiorowe i publiczne przeprosiny zarządu. Powiedzieć, że premiera polskiego blockbustera była słodko-gorzka, to nic nie powiedzieć. Mimo to grze udało się utrzymać pod koniec roku dominację na steamowej topce sprzedaży. Pełna lista najlepiej sprzedających się gier ostatniego tygodnia 2020 przedstawia się następująco:
- Cyberpunk 2077
- Sea of Thieves
- Valve Index VR Kit
- Rust
- Hades
- Raft
- Phasmophobia
- Grand Theft Auto V
- Red Dead Redemption 2
- Counter-Strike: Global Offensive – Operation Broken Fang
Dodajmy, że mimo raptem kilkutygodniowej obecności na rynku, gra znalazła się w gronie steamowych bestsellerów 2020. Warto zresztą odnotować, że to jeden z nielicznych debiutów w zestawieniu, zdecydowana większość produkcji ma już swoje lata.
Alfabetyczną listę „platyn” załączamy poniżej:
- Among Us
- Counter-Strike: Global Offensive
- Cyberpunk 2077
- Destiny 2
- Doom Eternal
- Dota 2
- Fall Guys
- Grand Theft Auto V
- Monster Hunter World
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Rainbow Six Siege
- Red Dead Redemption 2
Z patriotycznego obowiązku nadmieniamy, że oczko niżej, bo w gronie „złotych” tytułów pojawił się Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Z pozostałych wieści: CD Projekt zapowiedział, że darmowe DLC do Cyberpunka 2077 powinny ukazać się na początku roku. Czyli kiedy? I czego po nich oczekiwać? Nie wiadomo.
W tzw. międzyczasie pragniemy polecić Waszej uwadze trzy fanowskie modyfikacje. Third Person Mode – jak sama nazwa wskazuje – pozwala nam śledzić akcję zza pleców V. A choć na razie efekty nie są może zachwycające, autor (Jelle Bakker) zamierza dalej szlifować swój pomysł.
Z kolei niejaki xGarbett stworzył moda, który ma nam przypomnieć czasy klasyków id Software.
Natomiast TemplarGFX opracował Alternate Crowd Behavior, a więc łatkę, która rozprawia się z niektórymi problemami z zachowaniem NPC-ów (którzy w oryginale lubią na siebie wpadać, blokować się na przeszkodach, czy znikać).