Kolejny patch podnosi nasze bezpieczeństwo.
Nie tak dawno temu donosiliśmy, że użytkownicy Reddita zwracają uwagę na potencjalne problemy, jakie mogą mieć gracze korzystający z modów oraz importujący zapisy stanu rozgrywki niewiadomego pochodzenia. Według użytkownika PixelRickyRick w buildzie znalazła się luka, którą hakerzy mogliby potraktować jako furtkę, dzięki której przejmą kontrolę nad naszym komputerem.
We wtorek CD Projekt oficjalnie przestrzegł przed korzystaniem z podejrzanych modyfikacji/save’ów. Szczęśliwie: spółka udostępniła dziś aktualizację oznaczoną numerkiem 1.12, która rozwiązuje problem.
Hotfix 1.12 is now available on PC!
This update addresses the vulnerability that could be used as part of remote code execution (including save files):
– Fixed a buffer overrun issue.
– Removed/replaced non-ASLR DLLs. pic.twitter.com/LAkBfVpnXf— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) February 5, 2021
Na większe łatki jeszcze przyjdzie czas. W bezprecedensowym oświadczeniu Iwiński przedstawił „mapę drogową”, w której zapowiedział dwa duże patche (pierwszy, znacznie poprawiający wydajność, już do nas trafił, drugi pojawi się „w nadchodzących tygodniach”). W tzw. międzyczasie PR-ową politykę studia skrytykował reżyser Ori and the Will of the Wisps… który jednak wycofał się później rakiem ze swoich słów.