To jedyny tytuł w czołówkach zestawienia, który nie miał jeszcze premiery!
Warszawski RPG wyprzedził w medialnym pokryciu Pokémony i Red Dead Redemption 2, na Twitterze okazał się lepszy od Call of Duty, a w temacie zwiastunów z E3 nie miał sobie równych. Takie przynajmniej wnioski płyną z infografiki „Rok w liczbach”, przygotowywanej rokrocznie przez GamesIndustry.biz. Eksperci bazowali na raportach agencji Newzoo, UKIE, Gfk Chart-Track, Sensor Tower, IHS Markit, ICO Partners i Fancensus.
Dane pozwalają zorientować się w tematach wartości branży, podziale rynkowego tortu, najlepiej (i najgorzej) ocenianych tytułach, najbardziej rezonujących influencerach… i w przynajmniej kilku innych ciekawych kwestiach. Możecie się w nie wczytać pod tym adresem.
Nas powinny jednak zainteresować dane, które analitycy zbierali od 1 stycznia do 9 grudnia. Wynika z nich, że Cyberpunk 2077 cieszył się większym zainteresowaniem mediów niż Gears 5, Minecraft czy The Division 2 (acz ustępował Fortnite’owi, Death Stranding, Apex Legends, Modern Warfare i trzecim Borderlandsom). Nieźle radził sobie również na Twitterze (z ciekawostek: w obu rankingach to jedyna z gier, które się jeszcze nie ukazały), a zaprezentowany podczas E3 zwiastun zdeklasował konkurencję.