Autor artykułu, w którym pojawiły się rewelacje o obligatoryjnych nadgodzinach, obstaje przy swoim.
Przypomnijmy, że bomba wybuchła 29 września za sprawą eksdziennikarza Kotaku, który nagłośnił też m.in. sprawę crunchu w Rockstarze pracującym nad Red Dead Redemption 2. Jason Schreier poinformował, że szefostwo CD Projektu Red zarządziło obowiązkowy sześciodniowy tydzień pracy. Szef studia, Adam Badowski, wziął odpowiedzialność na siebie, mówiąc o „jednej z najtrudniejszych decyzji, jakie kiedykolwiek podjął”. Zaznaczył przy tym, że większość pracowników rozumie potrzebę crunchu. Podkreślił też, że jedna dziesiąta tegorocznych zysków zostanie podzielona między członków załogi.
Wg Schreiera udział pracowników w crunchu nie podlegał dyskusji. Tymczasem podczas wczorajszego podcastu GI Show usłyszeliśmy, że debata o możliwych rozwiązaniach jak najbardziej była. Informatorzy, z którymi rozmawiała Lianna Ruppert z Game Informera, przekazali jej, że „zdecydowana większość” pracowników wolała crunch od kolejnego przełożenia premiery gry. Ba, w świetle oskarżeń kierowanych pod adresem CDPR jeden z rozmówców miał „niemalże obawiać się” publicznego okazania dumy z wykonanej przez zespół pracy.
Jason Schreier odpowiedział na zarzuty na swoim Twitterze. Jak twierdzi, na potrzeby swojego artykułu porozmawiał z „prawie tuzinem” pracowników CDPR. Kilku z nich miał spytać o to, czy dyskusja o alternatywach miała w ogóle miejsce. „Dostaliśmy maila, potem było spotkanie z szefami naszych zespołów. Nie była to kwestia wyboru, nikt nas nie pytał” – miał odpowiedzieć jeden z informatorów. Przy okazji dziennikarz pokazał fragment czerwcowego maila, w którym Adam Badowski zwracał się m.in. do partnerów życiowych swoich pracowników.
A Game Informer podcast recently suggested that my reporting on Cyberpunk 2077's crunch is incorrect. Nevermind that I've interviewed nearly a dozen CDPR devs. Here's an email from studio head Adam Badowski in June 2020 apologizing to the developers' partners for all the overtime pic.twitter.com/MFCnpfQdQ8
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 9, 2020
Wystarczy rzut oka na dyskusję (a raczej kłótnię) pod powyższym tweetem, by przekonać się, że opinie internautów są wyraźnie podzielone. Sam Jason Schreier nie stronił od konfrontacji – kilka dni wcześniej wytknął jednemu z influencerów, że ten nie jest obiektywny, krytykując go z gamingowego krzesła otrzymanego od CD Projektu Red.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1313117464696360965
Cyberpunk 2077 ukaże się 19 listopada na pecetach, PlayStation 4 i Xboksie One. Kolejna okazja, by zobaczyć grę przed premierą, nadejdzie 15 października, kiedy to w nowym odcinku Night City Wire przyjrzymy się wirtualnym wehikułom przyszłości.
The 4th episode of Night City Wire is coming next Thursday, October 15 at 6PM CEST! This time, we'll go into details about the looks, sounds, and specs of #Cyberpunk2077 vehicles. As usual, you can expect new gameplay footage, announcements, and more!
📺 https://t.co/y8iUIM0gBv pic.twitter.com/CbENAuOCEj
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) October 8, 2020