Inwestorzy wstrzymują się z otwarciem szampanów, programiści obiecują, że do jutra wyciągną z tequili bugi, a wydawca zapowiada darmową dolewkę.
Klabater (wydawca) i Kraken Unleashed (jego wewnętrzne studio) prężą muskuły. W kilka godzin po premierze ich Crossroads Inn, miks sima i RPG-a, zameldowało się na trzecim miejscu steamowych list sprzedaży, a wishlista przekroczyła 60 tys. odbiorców. Autorzy prowadzili wczoraj niemal ośmiogodzinny stream, który średnio oglądało ok. 3 tysiące graczy (co pozwala ogłosić audycję najpopularniejszą na platformie Valve).
Dzisiejsza premiera była również okazją, by opublikować kolejny zwiastun (z którego dowiemy się, że każdy heros od czasu do czasu potrzebuje chwycić za kufel)…
…oraz folkowy teledysk do jednego z utworów.
Gra nie jest jeszcze notowana na Metakrytyku, ale pierwsze recenzje już spłynęły:
Gram.pl – 8/10
Gry-Online – 6,5/10
GamePressure – 6,5/10
Zagrano – 4/10
Oceny graczy są tymczasem mieszane (w chwili publikacji newsa wystawiono ich na Steamie 72, z czego 58% jest pozytywnych). Studio wczytuje się zresztą w głosy odbiorców i już zapowiedziało wydanie sporego patcha, który już jutro powinien wyeliminować część bugów i glitchy.
Inwestorzy nie przyjęli tych deklaracji za dobrą monetę. W czwartek akcje Klabatera (który zresztą fetował wejście na NewConnect całkiem niedawno) potaniały o ponad 14%.
Co dalej? Jak czytamy w informacji prasowej: Klabater pracuje nad „licznymi” DLC, które będą rozwijać Crossroads Inn „przez długi czas po premierze”. Dodatki powinny wprowadzić nowe elementy wystroju, tekstury i zasoby. Część otrzymamy nieodpłatnie, acz – zastrzega prezes Michał Gembicki:
W perspektywie roku zamierzamy wydać cztery dodatki płatne wnoszące do gry nowe mechaniki oraz elementy rozgrywki, oraz cztery bezpłatne DLC, zawierające elementy dekoracyjne i obiekty użytkowe. Planujemy również bezpłatne dodatki w postaci pakietów nowych bohaterów niezależnych do gry oraz cokwartalne wydarzenia dla społeczności, związane z różnymi świątecznymi okolicznościami.