Poznaniacy z Doji Studio długo parzyli kawę. Wreszcie jednak możemy ją wypić.
Pierwsze materiały z Coffee Noir pochodzą z zamierzchłego 2015 r. Początkowo miała to być gra edukacyjna/serious game, która z czasem przekształciła się w produkt komercyjny. Doji Studio planowało zwodować ją w early accessie już na jesieni 2018 roku… ale tytuł nieustannie wracał na deski kreślarskie i scenopisarskie.
Od wczoraj możemy jednak zawitać do Neo-Londynu, by wziąć udział w visualnowelkowym śledztwie i – w ramach tycoonowego komponentu – zadbać o swój kawowy biznes. Autorzy i autorki chwalą się oprawą, inspirowaną filmami noir i amerykańskimi komiksami, „intrygującą historią detektywistyczną”, w ramach której odkryjemy przyczyny zniknięcia kawowego magnata oraz udziałem „profesjonalnych ekonomistów”, który za zagwarantować wierność realiom.
Pełną wersję (i darmowe demo!) możecie pobrać za pośrednictwem Steama. Nieprzekonanych odsyłam zaś do zwiastuna premierowego.
Gdy pisze te słowa tytuł oceniło na platformie Valve pięciu użytkowników, co nie pozwala wyciągnąć średniej ocen. Według SteamDB w szczytowym momencie dochodzenia prowadziło 43 graczy równocześnie.
A jak wynik Coffee Noir przedstawia się na tle innych tegorocznych debiutów?
- Car Mechanic Simulator – 22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni(*)
- Gas Station Simulator – 12,2 tys. równocześnie grających, 71 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni(**)
- Timberborn – 12,4 tys. równocześnie grających, 130 tys. sprzedanych kopii w ciągu tygodnia
- The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
- Chernobylite – 3,9 tys. równocześnie grających, 200 tys. sprzedanych kopii w ciągu pięciu dni (+ 2 lata w early accesie)
- Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
- Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni.
- Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Gamedec – 380 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
- Arboria – 300 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Train Life: A Railway Simulator – 250 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Lumberhill – 181 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- WW2: Bunker Simulator – 92 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Rogue Spirit – 75 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- The Amazing American Circus – 68 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Coffee Noir – 43 równocześnie grających
(*) A jeżeli dotyczyć sprzedaż DLC i wersji konsolowych – jest jeszcze lepiej!