Clash II: PREZENTACJA. ROZGRYWKI

TO. SIĘ. DZIEJE. NAPRAWDĘ.

Wybaczcie autorowi materiału ekscytację. Jej powód jest niebagatelny, twórcy Clasha II, a więc sukcesora klasycznej strategii Longsoft Multimedia, podzielili się wreszcie pierwszym gameplayem!

Dwuminutowy teaser to okazja, by przyjrzeć się – czytam w prasówce – „niektórym funkcjonalnościom mapy świata i bitew”. A przy okazji: wysłuchać fragmentów ścieżki dźwiękowej Adama Skorupy (autora soundtracku oryginału, który później zasłynął muzyką do Wiedźmina, Green Hella czy Ancestors: Legacy).

W opinii niżej podpisanego oprawa wydaje się dość ciemna, efekty – archaiczne, a projektom jednostek brakuje wyrazistości… natomiast gra bez wątpienia istnieje i działa.

Przypomnijmy, że choć projekt zapowiedziano ponad dwa lata temu, dotychczas studio Prime Bit Games wzbraniało się przed zaprezentowaniem builda; w sierpniu ubiegłego roku dostaliśmy jedynie cinematik.

Pierwotnie Clash II miał się ukazać w IV kwartale 2021, jego premierę przełożono jednak na kwiecień 2022. Tuż przed nową datą, debiut znów się opóźnił, rzekomo: w związku z wojną w Ukrainie (co jednak poddawaliśmy pod wątpliwość).

A czym właściwie ma być gra? Jej scenariusz ponownie zabierze nas na kontynent Karkhan, o władzę nad którym rywalizują dwie frakcje (Czystowiercy i Innowiercy). Jak piszą na Steamie twórcy:

„Wyjściowym założeniem historii drugiej części są więc czasy nieprzychylnie nazwane „Reakcją Pogańską” – kiedy to nasi praojcowie zbuntowali się przeciw narzuconej im siłą i mieczem nowej wierze. Podczas rozgrywki będziemy mogli prowadzić tubylcze ludy, niezgadzające się z dogmatami nowej wiary i buntujące przeciw obcej kulturze lub najeźdźców, pragnących rozciągać swe wpływy na cały kontynent”.

Rozgrywka powinna z kolei przypominać cykl Heroes of Might & Magic, nie zabraknie więc turowych bitew, rozbudowy miast i RPG-owej podszewki.

Czy Clash II dorośnie do oczekiwań – przekonamy się we wrześniu 2022.