Redzi przekażą zyski na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii, dorzucając z własnej kieszeni 50 tys. zł!
Warszawskie studio po raz kolejny staje po stronie równości. Z okazji Miesiąca Dumy, a więc rocznicy zamieszek pod Stonewall (tło historyczne szerzej opisywaliśmy przy okazji inicjatywy siostrzanego GOG-a) pracownicy studia ruszą z serią streamów, na których zaprezentują gry ze swojego portfolio.
Co więcej: za każdą przekazaną złotówkę – do kwoty 50 tys. zł – CD Projekt Red dorzuci kolejną. Oznacza to, że jeżeli podczas imprezy uda się zgromadzić 50 tys. zł, na konto KPH-u popłynie okrągłe sto tysięcy.
Kampania Przeciw Homofobii to największa w Polsce organizacja pozarządowa działająca na rzecz osób homo- i biseksualnych oraz transpłciowych. Jej aktywiści monitorują przestrzeganie praw człowieka w Polsce, prowadzą działalność edukacyjną i służą pomocą prawną. Ostatnio byli oni partnerem społecznym rankingu szkół przyjaznych osobom LGBTQIA+, prowadzili analizę danych na potrzeby rankingu ILGA Europe, ruszyli także z akcją „Na wyciągnięcie ręki”, która ułatwia młodzieży LGBTQIA+ w uzyskaniu specjalistycznej pomocy. (Dlaczego to ważne? Według badań KPH-u i Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW aż 70% młodych osób niehetronormatywnych doświadczyło przemocy psychicznej lub fizycznej, ponad połowa nastolatków mierzy się z depresją, a 70% ma myśli samobójcze).
Więcej szczegółów na temat Pride Charity Stream znajdziecie na oficjalnej stronie inicjatywy. Zachęcamy także do odwiedzenia oficjalnej strony Kampanii Przeciw Homofobii oraz przesłuchania specjalnego odcinka naszego podcastu, w którym zastanawiamy się, w jaki sposób twórcy gier wideo mogą zadbać o właściwą reprezentację mniejszości psychoseksualnych i osób o różnych tożsamościach płciowych.
Przypomnijmy, że dla CD Projektu sojusznictwo wcale nie jest pierwszyzną. Całkiem niedawno siostrzany GOG uruchomił – we współpracy z „Repliką” – „kolekcję Pride Month”, a więc ranking gier, z którymi powinny się zapoznać osoby queer (oraz sojusznicze osoby cispłciowe i heteronormatywne). Rok temu Adam Kiciński i Adam Badowski, członkowie zarządu CD Projektu, tłumaczyli zaś – w rozmowie z „Rzeczpospolitą” – że „szacunek i tolerancja wpływają pozytywnie na innowacyjność„. Jak mówił pierwszy z nich:
– CD Projekt jest miejscem, do którego ludzie przychodzą nie tylko po to, żeby zarobić na życie. Od zawsze nasz biznes był ściśle związany z konkretnym systemem wartości. Gdy firma jest mała, jej działania najczęściej odzwierciedlają przekonania osób, które są jej właścicielami. Gdy jest duża, te przekonania zamieniają się w fundament, na którym zbudowany jest duch zespołu i etos pracy.
(…) Dziś, po 26 latach, kiedy jesteśmy nieporównywalnie więksi, jeszcze dobitniej uświadamiamy sobie, jak ważne są dla nas szacunek, tolerancja i bycie po prostu fair. U nas w firmie są wszyscy: od lewa do prawa, gospodarczo i światopoglądowo, przedstawiciele kilkudziesięciu narodów, wielu grup etnicznych, wiele osób LGBT. Jesteśmy dumni z naszej różnorodności, ale zdajemy sobie sprawę, że do dobrego działania organizacji niezbędne jest aktywne dbanie o wzajemny szacunek i tolerancję”.