Przy okazji: The Wizards osiągnęło sześciocyfrowy zbyt.
Carbon Studio znalazło dla siebie niszę i konsekwentnie się jej trzyma. Mimo raczej chłodnego przyjęcia debiutanckiego Alice VR (średnia ocen zatrzymała się na poziomie 55%), The Wizards zaczarowało publiczność. Spółka poinformowała właśnie, że minicykl (podstawka, Enhanced Edition oraz spin-off Trials of Meliora) trafił do 100 tys. odbiorców.
A to nie koniec, przypomnijmy, że studio kończy właśnie The Wizards: Dark Times, które (tytuł to nie przypadek) da nam wgląd w mroczniejsze oblicze uniwersum. Początkowo miał to być jedynie dodatek, ale ostatecznie szykuje się zupełnie nowa produkcja (jej budżet podniesiono z 200 do 500 tys. zł), która zadebiutuje w drugim kwartale tego roku. Równolegle gliwiczanie pracują nad VR-ową grą opartą na Warhammer: Age of Sigmar. Szczegółów jednak brak.
Spółka zapewnia, że pandemia nie wpływa negatywnie na jej działalność. Mało tego: wpływa wręcz pozytywnie!
– Aktualnie przeżywamy złoty czas dla VR-u. Oczywiście sytuacja jest poważna i podchodzimy do niej z dużą pokorą, jednak w kontekście sprzedaży gier na całym świecie obserwujemy trend wzrostowy. Co do samego sprzętu VR, widać już teraz wyższy popyt niż podaż. Praktycznie wszystkie gogle zostały zupełnie wyprzedane. Ludzie nie mogąc spotykać się z innymi w realnym świecie, przenieśli wspólną aktywność do wirtualnej rzeczywistości. (…) Zamówienia na kolejne headsety przerastają możliwości producentów, czego konsekwencją jest to, że aplikacje VR zyskują na popularności, a uznane tytuły Carbon Studio odnotowują wyższą sprzedaż, zwłaszcza w regionie azjatyckim
– twierdzi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studios. Dodaje, że jej zespół również zaczął korzystać z wirtualnej rzeczywistości (codzienne zebrania odbywają się bowiem w VR-roomie).
Przypomnijmy, że także PlayWay zdaje się zyskiwać na pandemii. Prezes Krzysztof Kostowski pochwalił się niedawno, że Chińczycy mieli nadzwyczaj duży udział w sprzedaży Car Mechanic Simulatora (26%), Tank Mechanic Simulatora (30%), House Flippera (31%) oraz Thief Simulatora (67%).